http://www.scribblesfromhungary.com/2013/09/een-bloeiende-sector-de-illegale.html
Als je bedenkt dat een pakje Marlboro nu al 940 forint kost dan was dit inderdaad te verwachten.
Voor de modale Hongaar is dat niet meer te betalen en een roker help je niet zomaar van zijn slechte gewoonte af.
Daarnaast is het wel goed zo. Bij het toekennen van vergunningen heeft vriendjespolitiek een grote rol gespeeld.
Boontje komt dus om zijn loontje in dit geval.
Hallo Roger,
Je weet wel dat ik niet rook. Ik wil alleen eens ziens wat daar op dat plein gebeurt. Het is ongeveer het drukste plein van Budapest. Ik zou daar zeker geen handeltje beginnen en aan zulke handeltjes heb ik nooit meegedaan.Ik geloof wel dat er een handeltje aan de gang is.
Vlieg ik “ Den bak” dan krijg ik mogelijk nog bezoek uit België.
De groetjes.
Mvg.
Fons
Deze tekst hoort bij de foto:
Kiszárított dohányleveleket morzsol össze egy férfi egy kelet-magyarországi településen. A térség településein egyre többen ültetnek néhány dohánytövet, mert nem tudnak kétórányi bérnek megfelelő összeget kifizetni egy doboz cigarettáért és így maguk készítik el cigarettaadagjukat lényegesen olcsóbban. Egy dohánytő gondozás nélkül is 16-18 levelet növeszt, amelyekből durván 700 gramm száraz dohány nyerhető. A trafikokban kapható cigaretták száljában 0,9-1 gramm dohány van, tehát egy tő dohányból nagyjából 700 szál, körülbelül 36 doboznyi cigaretta készíthető
Dus: Niet meteen naar andere landen wijzen als 't om ontwijken van belastingen gaat!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?