Alweer enkele maanden geleden heb ik deze jonge herder, een reu, opgepikt langs de snelweg. Hij wilde voor mijn auto de weg oversteken, gelukkig kon ik op tijd uitwijken en ben direct gestopt waarop ik het broodmagere dier mee heb kunnen nemen. Omdat ik onderweg was naar Nl heb ik hem daar naartoe meegenomen, en voor de oplettende criticasters, ik weet dat het illegaal is maar de andere optie was om hem achter te laten, niet dus.

Na onderzoek bij de dierenarts in Nederland bleek hij niet gechipt te zijn en dat is daarom direct gedaan en heeft hij ook de noodzakelijke vaccinaties gekregen. Hij is nu ongeveer een jaar oud. Direct heb ik geprobeerd in NL een thuis voor hem te vinden maar dat is niet gelukt en daarom is hij, geheel legaal met microchip en zijn eigen paspoort, terug mee naar Hongarije gegaan.

Helaas kan hij niet bij ons blijven, ik heb op het moment 9 honden en de roedel kan ik niet nog verder laten groeien, dan wordt het terrein te klein. De hond heb ik Alfredo genoemd en daar luistert hij al goed naar. Omdat Alfredo behoorlijk druk was en de hormonen door zijn lijf leken te gieren heb ik hem laten castreren. Alfredo blijft een actieve hond en is het beste af op een groot terrein. De honden slapen bij ons wel gewoon in huis en dat is ook wat ik voor hem zoek. Alfredo is heel sociaal, erg gesteld op contact, als ik buiten aan het werk ben ligt hij het liefst bij me in de buurt en dan is hij heel relaxed. Lange wandelingen maken vindt hij fantastisch, hij blijft altijd in de buurt en gehoorzamen doet hij al goed maar hij moet nog wel veel leren, positieve is dat hij dat ook graag wil. Het is een frisse, opgewekte, altijd enthousiaste en actieve hond die enorm geniet van de vrijheid die hij nu heeft en een knuffel stelt hem helemaal op zijn gemak. Wie heeft plek voor deze lieve, aanhankelijke hond ?

Loading image …