Wonen en inkomsten in Hongarij.

• marc timi

Hallo Allemaal,

Mijn vriendin is Hongaarse.We wonen nu in Nederland maar zouden graag in Hongarije gaan wonen.

Zelf dacht ik om landbouwgrond aan te kopen en hier iets mee te doen.

Mais, zonnebloemen, tarwe, enz. Hoeveel hectare heb je nodig om in Hongarije van akkerbouw te kunnen leven?

Is er op dit forum iemand aanwezig die hier meer van weet en zijn/haar ervaringen wil delen?

Groeten Marc en Timea

• jan en riet

Hallo Marc

Ik ben geen akkerbouwer maar

wat denk je van een heel (nieuw) machinepark?

Gr Jan

• harli

je hebt minimaal zo,n 50 hektare nodig a Huf 1000.000.En dan uiteraard ook nog een machinepark.daar komt dan ook nog bij dat er op het moment weinig tot niets te koop is.

Ga hier wonen en blijf werken buiten HU.das de beste oplossing

• Milou en Michel

Ik weet het niet zeker maar landbouwgrond boven de 6000 m2 mogen buitenlanders toch niet bezitten?

Of geldt dit alleen voor wijnhuizen en normale huizen buiten de bebouwde kom.

• Peter Z

Klopt (buiten de bebouwde kom), maar de eerste regel van de vraag luidde: “Mijn vriendin is Hongaarse…”

B)

Peter

ZalaSpa Vakantievilla's

• pettike

Marc schreef: Mijn vriendin is Hongaarse

Dus dat is geen probleem lijkt mij, maar dan beginnen de problemen pas echt.

Peter

• Karel Stromph

Juist, de vriendin is Hongaarse zij MAG dus kopen (onder eigen naam). En als ze zelf geld ervoor heeft: niets aan de hand. Maar als Marc dat geld geeft (leent via een deugdelijk contract) en er een eind komt aan de liefde, dan heeft Marc nog niets. Via de boedeldeling mag Marc deze grond ook niet verkrijgen. (overigens WEL erven, maar dan moet ze eerst overlijden).

Geen sterke zaak Marc. Succes ermee. Karel

• marc timi

laatst kwam ik een advertentie tegen waar 35 ha te koop stond voor huf 650.000 p/ha. De traktor was daar volgens mij bij inbegrepen.

De kwaliteit en de waarde van de grond was niet bekend. Maar volgens mij kan je dat bij de gemeente opvragen volgens het “gouden korona” systeem.

Als je een loonbedrijf inhuurt voor werkzaamheden waarbij kostbare machines nodig zijn bespaar je toch alweer een grote investering.

Maar hou je dan nog genoeg over per hectare?

Het zou een hele grote hulp zijn als iemand een Nederlandse akkerbouwer kan in Hongarije, die specifieke antwoorden kan geven op vragen als:

- kosten loonbedrijf per ha -ploegen

-zaaien

-bemesten

-oogsten

-gemiddelde opbrengsten per ha -mais

-aardappels

-tarwe

-meloenen, enz.

We zijn serieus research aan het doen of het mogelijk is.

Grt Marc

• marc timi

Wat als je getrouwd bent, komt het eigendom dan niet op beide namen?

• zelande

Zou wel fijn zijn, de werkzaamheden, (zoals omschreven) laten uitvoeren door derden, zelf geen moer meer hoeven te doen. En er van uitgaan dat je hiervan kunt leven!!!!!

Als het zo eenvoudig zou zijn, nou dan had ik morgen ook een Hongaarse vriendin, en een hoop pachtland .

Wat een luizelevemtje.

En de beste man schrijft dan ook nog,

Wij zijn alles serieus aan het onderzoeken.

Beste gewoon een baantje zoeken, en gewoon deze droom laten varen. Sorry wanneer dit hard overkomt, maar hoeveel NL boeren (let wel professionele boeren)

zouden naar Hongarije komen, als het mogelijk gemaakt zou worden.

Er zijn er al een gering aantal, eentje met koeien en eentje met varkens.

Ga naar de Oekraine, veel en veel groter en veel en veel meer land, en inderdaad, mogelijkhedewn voor buitenlandse agrarische ondernemers