Kft startkapitaal verhoging.

• Beela

Volgend voorjaar moet elke bestaande Kft,zijn startkapitaal aan passen naar de europese geldende eis ,van 10 600€,zodus moer er voor elke kft ,zon 8600€ bij betaald worden.

Net vernomen van mijn boekhouder..

Voor nieuwe op te richten Kft zal het startkapitaal dan automatisch 10600€ worden .

Beela

• pettike

lijkt mij erg vreemd nu in NL het startkapitaal vrijgegeven werd (flex BV) sind okt. 2012.

Mijn advocaat weet niets van deze zogenaamde wet, en dat zal ook betekenen dat zeker 70 % van de KFT's hier zullen moeten sluiten.

Peter

• Beela

Was inderdaad hetgeen ook mijn boekhouder mij wist te melden,de meeste kft hebben nog nooit 8600 tezamen gezien

• pettike

en zo een bedrag zullen zij ook nooit zien, zeker niet met de belastingtarieven hier.

Gr,

Peter

• pettike

Overigens is het startkapitaal voor het oprichten van GmbH in Duitsland ook afgeschaft. Dus waar zij zich willen aanpassen aan de Europeesche richtlijnen is mij een raadsel.

Peter

• willie_

Nav wat Peter hier neerschrijft misschien zelf even de Belastingdienst bellen en vragen hoe het nu in elkaar steekt.

• Jan

Het ziet er naar uit dat Beela inderdaad gelijk heeft. Ik kan niet veel vinden op internet maar wel DIT.

Er wordt gesproken over een minimaal maatschappelijk aandelen kapitaal van ongeveer 3 miljoen forint.

Op zich is deze ontwikkeling wel toe te juichen.

• zelande

Laat maar eens weten, waar staat dat men in Duitsland geen startkapitaal meer nodig heeft voor een GmbH, Daar is het Euro 25.000,– in liquide en/of bedrijfsmiddelen.

• Karel Stromph

In het document dat Jan aanhaalt lees ik dat het uitsluitend slaat op STARTENDE Kft.'s. Overigens mag je met minder beginnen, maar geen winst uitkeren zolang de Ft. 3 miljoen niet bij elkaar hebt gesprokkeld. Inderdaad merkwaardig, omdat het bij ons juist afgeschaft is. Een Nederland is het braafste jongetje in de EU klas. Maar misschien is het een nieuw dictaat van de EU. Bij ons was het € 18.000. Overigens heb je die Ft. 3.000.000 maar een week nodig. Tot je er een bank bevestiging daarover hebt. Daarna haal je het weer af. Je hebt dan wel een schuld bij de Kft en je moet een “zakelijke” rente betalen.

Maar mij lijkt, dat deze wet niet toepasbaar is op bestaande Kft.'s.

Karel

• pettike

In Duitsland heeft men dezelfde regeling als in NL met de BV Flex, alleen heet het dan een UG

Peter