We hebben een rij boeken van Hans Helmut Kirst staan. We hebben wat ruimte nodig, dus ik wil ze weg doen. Ik wil ze meenemen en ze op marktplaats zien te verkopen, maar misschien is er hier in Hongarije belangstelling.
Verkopen, ik wens je veel succes Jakab. Bij mij staan nog ca. 1000 papieren boeken die gratis niet eens weg willen. Tegenwoordig leest niemand toch nog papieren boeken? Ik kocht eens een E-reader en met wat ‘gescharrel’ heb ik inmiddels een digitale bibliotheek van ca. 14.000 (!!) titels die ik, zelfs al lees ik volcontinu, in een heel mensenleven niet verslonden krijg. (Als ik 3 boeken per week zou uitlezen duurt het nog bijna 100 jaar). Maar zoals gezegd veel succes met de verkoop.
Beste Vadrozsa ea,
Als je Nederlandstalige boeken van welke soort ook hebt en je wil ze “ gratis ” kwijt , dan is er in Budapest een bibliotheek met Nederlandstalige boeken, welke deze wel graag zou hebben.
Deze boeken worden in hoofdzaak gebruikt door Hongaarse studenten.
Indien belangstelling zal ik de gegevens van de bib eens meedelen.
Mvg.
Fons
Hallo vadrozsa,
Indien Budapest niet op je weg ligt, misschien Tiszafüred wel.
De stadsbibliotheek hier heeft ook veel belangstelling voor Nederlandstalige boeken, trouwens Engels, Duits en Frans is ook zeer welkom.
Deze bibliotheek leent de bibliotheken uit de wijde omgeving hun anderstalige boeken om aan de nodige behoefte in Tiszafüred en wijde omgeving te voorzien en behoefte is er.
Dus vadrozsa of wie dan ook die van hun boeken afwillen, laat a.u.b. iets horen, wij kunnen er hier veel mensen gelukkig mee maken.
Vriendelijke groet,
Martin
Beste Vadrozsa ea forumleden,
Even een toelichting ivm de bibliotheek met Nederlandstalige boeken in Budapest.
De coördinaten van de Vlaamse dienst cultuur in Hongarije, Slowakije en Slovenië zijn:
Flanders in Hungary
raadpleeg www.flanders.hu
Raday utca 58
1092 Budapest
bereikbaar met de metrolijn nr 3 ( Blauwe metro ) via bv halte Kalvin ter.
tel 00 36 1 219 0676
tel 00 36 30 391 5669
Deze dienst is een dienst verbonden met de Belgische Ambassade en de Vlaamse regering. België is een federaal land en in vele landen waar er een Belgische Ambassade is zijn er ook onafhankelijk diensten voor Vlaanderen en ook voor Wallonië-Brussel.
Voor de Vlaamse diensten is er een afdeling cultuur, gevestigd in de Raday utca 58. Deze dienst werkt nauw samen met oa Hongaarse universiteiten waar Nederlands gedoceerd wordt en ook met oa Nederlandse universiteiten waar Hongaars gedoceerd wordt. In de Raday utca is ook de bibliotheek met Nederlandstalige boeken gevestigd. Deze boeken worden in hoofdzaak gebruikt door Hongaarse studenten welke aan de universiteit Nederlands studeren. Gezien dit aantal sterk toeneemt is er meer en meer vraag naar Nederlandstalige literatuur.
Om organisatorische en financiële redenen is de Vlaamse dienst in Budapest ook verantwoordelijk voor Slowakije en Slovenië.
Personen welke Nederlandstalige literatuur willen afstaan kunnen er zeker terecht. Ik zou dus bv via mail zeker hun contacteren.
Spijtig dat we in december niet Hongarije zijn anders zou ik je zeker helpen.
Indien nog bijkomende informatie gewenst , stel ze gerust.
Veel succes gewenst.
Mvg.
Fons en Ria
Ik denk dat je een beetje te kort door de bocht reageert, Cees! In Nederland worden nog steeds gewone papieren boeken gelezen. Bibliotheken floreren nog steeds. Ja, Epubs hebben een behoorlijke vlucht genomen, hebben een deel van de markt overgenomen, en natuurlijk een deel aanvulling op bestaand. Ook de tweedehands markt gaat aardig door, Bol.com heeft dat gezien en heeft daar op ingespeeld. Ook op marktplaats zijn vaak bijzondere boeken te koop.
Zoals blijkt uit de andere reacties zijn er nogal wat bibliotheken die behoefte hebben aan dat ouderwetse papieren boek!
Omdat jij een E-book verzamelaar bent is nog niet iedereen een schermpjes-lezer. M'n vrouw vindt het een goede methode, ik heb er geen plezier in.
@Martin: Helaas is Tiszafüred voor mij die hoek in Hongarije waar ik écht nooit kom. Wij wonen in Pannonhalma en dat is wellicht ook de reden waarom mijn boekenverzameling hier nog steeds is opgeslagen. Voor de meesten is het te ver uit de richting. Wellicht goed voor je om eens rond te vragen of iemand bij jullie uit de buurt hier eens passeert op weg van Nederland of België of via de bibliotheek zelf zijn er misschien mogelijkheden. Wij wonen 15 autominuten van de M1, dus tijd kost het nauwelijks. Men moet alleen ruimte hebben in de auto.
Hallo,Vadrosza,
Wij vliegen maandag terug naar Budapest.
De eerste week heb ik werk en zaterdag é& september breng ik onze bezoekers terug naar de vlieghaven voor hun vertrek om 06.00 uur.
Daarna zijn we hier nog tot half november.
Moest je overwegen om de boeken ter beschikking te stellen aan de Vlaamse dienst dan kan ik ze wel komen afhalen. Je mag zeker zijn dat ik ze dan volledig overbreng naar de bibliotheek in de Raday utca.
Laat maar iets weten.
Mvg.
Fons
Hallo vadrozsa,
Is inderdaad een eind uit de buurt maar ik ga af en toe wel eens wat rondtoeren met mijn vrouw en Győr en omgeving staat nog steeds op het lijstje omdat het inderdaad uit de richting ligt.
Indien we die richting uitkomen, kan nu nog geen exacte datum noemen, met een nagenoeg lege auto (stationwagen) zou het dan mogelijk zijn u van uw overtollige boeken te verlossen?
Bij de bib hier zullen ze een gat in de lucht springen als ze horen dat er een vrachtje onderweg is en wij hebben dan weer eens wat anders van Hongarije gezien en zo snijdt het mes in dit geval aan meerdere kanten.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
met vriendelijke groet,
Martin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?