wie weet?

• daykay

Wie weet?

Als ik als Nederlander, wonend in Nederland, een KFT wil opstarten in Hongarije ben ik dan voor de Hongaarse belasting of Kamer van Koophandel verplicht een Hongaarse vertegenwoordiger te hebben?

• Karel Stromph

Niet echt, wel moet je (verplicht) iemand registreren, die namens de directie/je bedrijf “correspondentie” kan ontvangen (d.w.z. ook aanspreekbaar is). Als je zoekt hier op het PB dan vind je vermoedelijk iets (van mij) hieromtrent. Vraag het aan de Hongaars-Nederlandse KvK. Let wel op: er zijn strenge regels omtrent de registratie en vooral de ontregistratie.

Sterkte ermee, Karel

• Stanley

Hmmmm eerst niet maar de regels zijn aangepast dus weet het niet zeker. Wat ik doe is dat mijn boekhouder gelijk het contactpersoon is omdat zij ook de btw aangiften doet en dergelijke en dus ook verder goed contact heeft met de belastingdienst

• daykay

@ Karel: Mag dat een Nederlander zijn die veel in Hongarije verblijft en een lakcímkártya heeft?

• Karel Stromph

Volgens mij wel, het gaat om de bereikbaarheid. En ook al is ie niet altijd bereikbaar, hij wordt er WEL voor gehouden. Wat Stanley suggereert is een uitstekend idee.

Succes ermee, Karel

• Beela

weet wel een lege kft over te nemen,van een nler.

• daykay

Dank voor de antwoorden Karel en Stanley.

• Tom

Lege Knftl wat bedoel je daarmee?