taxi van de luchthaven naar het centrum

• A.R

Hallo Jos,

Als ik lees wat jij schrijft an zijn toch geen problemen en is het eenvoudiger en misschien goedkoper dan vroeger met de 4 zones.

Als de totale prijs gelijk is aan de startprijs van 450 Ft en dan 280 Ft per Km, wel simuleer even een route tussen punt A( luchthaven ) en B ( bv een straat in Budapest ) en weet toch wat je zult moeten betalen.

Overleg even met de taxichauffeur en het is ja of nee.

Voor mij rijd nog altijd ene bepaalde legale Hongaarse taxi aan een vast tarief en daar krijg ik zelfs een bonnetje voor.

Ik zie het op 16 september in de vroegte zeker na en laat het resultaat weten.

Mvg.

Fons

• A.R

Beste Gepa,

Vorige week reed d etaxi uit Veresegyhaz voor 5500 Ft vanuit Veresegyhaz met een minibus en 5 personen en bagage van het centrum van Veresegyhaz tot aan de ingang van Keleti. Die zelfde taxi reed toen voor circa 2000 Ft verder van Keleti naar de ingang van de luchthaven.

Wat hierna Balazs schrijft kan een beetje kloppen want Mogyorod ligt één afrit op de M3 dichter dan deze van Szad /Verersegyhaz.

Nogmaals de taxi's die we gebruikten zijn geen zwartrijders.

Mvg.

Fons

• Jos

Fons

Dank. Zie uit naar je ervaring.

Jos

• oletta

Kun je niet beter met de shuttlebus naar Keleti rijden,

die kun je ook online al vooraf reserveren en betalen.

Fijne dag Oletta

• Gepa

Helaas, is dat niet altijd even handig, zij rijden als het even tegen zit via via en als je op Station Budapest-Keleti om een bepaalde tijd moet zijn om de trein te halen is dat zeker niet aan te bevelen.

• A.R

Hallo Oletta,

Misschien een goede optie, voor wie wat tijd heeft. Zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik zie de Shuttle wel staan en ik denk dat het goed functioneert.

Ik heb vorig jaar met de Shutle een rit geregeld voor een groep welke naar Kassa moest. Dat is toen enorm meegevallen. Zelfs toen de vlucht uit Eindhoven met een halve dag, om een technisch probleem, vertraging had, kwam het vervoer toch in orde.

Voor mij is het altijd eenvoudig nl:

- heb ik veel tijd en goesting dan neem ik de bus , metro en nog eens bus. Duurtijd in totaal circa 2 uur dwz 18min de bus E200, 45min de metro naar Varoskapu en circa 50 min de bus naar Veresegyhaz )..

- heb ik weinig tijd of is de vlucht reeds om 06.00 u dan neem ik een taxi uit Veresegyhaz en deze rijd onder een vast tarief, stoppen en wachten bij de bakker inbegrepen.

- moet ik snel van de luchthaven naar het centrum van Budapest dan nam ik de Fottaxi , die aan een vast tarief reed.

Maandag 16 september zal ik wel zien.

Mvg.

Fons

• oletta

Hartelijk dank AR voor de volledige uitleg.

Het is voor een nicht van mij, die komt Zondag aan op Budapest

en heeft 2 uur de tijd voordat de trein vertrekt.

Het is makkelijk omdat ik voor haar online kan boeken en ook de

trein, dat mail ik door en dan hoeft ze het zelf niet uit te zoeken.

Groetjes,

Oletta

• A.R

Beste Oletta,

Voor de treinen kijk je best even op

www.elvira.hu

Dan kan je alle ritten simuleren.

Let op

Rond het gebouw van Keleti is het één grote bouwerf.

Je moet langs de zijingangen binnen.

De wachttijden voor ene tikket aan het loket , zeke rvoor internationale verbindingen zijn er soms behoorlijk lange aanschuiftijden.

Een goede reis gewenst.

Mvg.

Fons

• oletta

Hallo Fons,

Heel hartelijk bedankt voor je uitleg.

Het betreft voor komende Zondag en niet voor mijzelf,

maar voor een nicht van mij die naar Hongarije komt.

Ik heb inmiddels bij elvira een treinticket geboekt en naar

mijn nicht doorgemaild en ook een reservering gemaakt

bij de Shuttlebus en ook naar haar gemaild.

Dus als ze aankomt kan ze naar de balie van de Shuttlebus

en hoort ze met welke bus ze mee moet en op Keleti kan ze

zo in de trein stappen.

Ik hoop dat ik het goed voor haar geregeld heb en dat ze

hier goed aankomt.

Vriendelijke groet,

Oletta

• A.R

Hallo Oletta,

Wat je beschrijft is zeer goed geregeld.

Op de luchthaven brengt men je tot de buitendeur waar de bus staat.

Aan Keleti is er ook geen probleem. De bus stopt aan de parking ter hoogte van de zijingang en je komt direct aan de hoofdperrons.

Op een groot bord zie de vertrektijden met het nummer van het perron dwz nr 1 tot 12.

Wile je nog een koffietje drinken dan stap je vanuit de perrons naar de oude mooie gelagzaal, waar ooit Frans-Jozef en echtgenote ook vertoefden.

Wil je naar het toilet dan zou ik adviseren om het toilet van de gelagzaal, wat netjes is en niet de andere toiletten welke toch een beetje vuil zijn.

In ieder geval een prettig verblijf gewenst in Hongarije.

PS. Geen anti-reclame, maar geen euro wisselen in forint in de hall van de luchthaven. Kijk maar eerst even naar de “ historische ” koers die gehanteerd worden.

Mvg.

Fons