Polany Kaposvar

• DBC

Hallo iedereen,

Het is reeds een tijdje geleden dat ik hier info vroeg omtrent verscheidene maakelaars in Hongarije.

Bij deze kan ik jullie aankondigen dat het eindelijk zover is, we hebben ons huisje gekocht in Polany provincie Somogy. Het huisje staat redelijk in goede staat maar toch willen wij er het één en ander veranderen. Wij vinden het juist alleen zo moeilijk om de juiste dingen te vinden in onze regio om te bekomen wat we willen in en rond ons huisje. Tuurlijk hebben we reeds meerdere malen de verschillende doe het zelf zaken in en rond Kaposvar bezocht, maar sommige dingen kan ik in onze regio echter niet vinden. Ik ben namelijk op zoek naar een winkel waar ze mooi landelijke blokhutten verkopen. Tijdens onze rondreis door hongarije hebben we er verscheidene zien staan in tuinen maar we vinden deze nergens. Ik begin ook reeds te denken dat sommige mensen deze laten overbrengen vanuit hun thuisland?

Hieronder staan enkele voorbeeldjes van het soort blokhut ik bedoel.

Graag hadden we ook reacties van mensen die een zwembad geplaatst hebben in hun tuin, zoals welk soort boven de grond of in de grond, met firma (welke?) of zelf geplaatst, tevredenheidsgraad?, prijzen? en wat doen jullie hiermee wanneer jullie er niet zijn of wanneer het niet ingebruik is, voorbeeld in wintertijd. Hebben jullie soms geen onaangename gasten in jullie pool? zoals slangen?

Zo het is een hele boterham kom maar op het die reacties en leuke ideen.

Tot mails

Chris

• RenA

Op de route van Gras (A) via Körmend (H) en Nagykanisza (H) kom je een handel lang de weg tegen met blokhutten en picknick sets en zo.

• Tök

Hallo,

Kijk voor goede blokhutten eens op:

www.martonfahazak.hu

Ze hebben goede kwaliteit blokhutten en kunnen bezorgen.Ik heb er zelf een gekocht bij hun,naar volle tevredenheid.

• RenA

Kijk eens naar dit weblog en neem contact met het op.

http://marijkeenad.punt.nl

• dedade

Als je naar bouwmaterialen zoekt, moet je niet bij de bouwmarkten zijn, veel te duur. Je zou bij de plaatselijke Tuzép kunnen gaan kijken, maar ook daar betaal je vaak te veel. Het beste kun je bij het industrieterrein bij jou in de buurt kunnen gaan kijken. Als je niet bekend bent neem wel een Hongaar mee die je vertrouwt voor prijsonderhandelingen. Je koopt dan het hout, ijzer, bouwmaterialen, grind enz ezn zonder de tussenhandelaren.

Ook het hout voor die blokhutten kun je los krijgen. Kant en klaar blokhutten kopen in Hongarijeis wel makkelijk maar is ook geld weggooien, veel te duur. Het is iets meer uitzoeken, maar een Hongaarse timmerwerkplaats de blokhut laten bouwen (het hout eventueeldoor jezelf aangeleverd) is veel goedkoper.

Voor bouwmateriaal geldt hetzelfde, altijd zoeken naar grotere bedrijven. Bouwmarkten zijn leuk om te gaan kijken maar kopen? Veel te duur.

Toen ik aan het verbouwen was, kon ik bij de groothandel mijn materiaal verkrijgen, ze vroegen zelfs of ik een rekening wilde of niet.

DeDaDe

• eva-pietje

hallo dedade. heel leuk deze info van jou. Maar DBC vroeg volgens mij niet om losse plankjes. Misschien is hij niet zo handig als jij en zoekt hij een blokhut die dan ook geplaatst wordt. Ik heb er diversen geplaatst maar voor iemand zonder ervaring is dit nog niet zo eenvoudig. Je moet een goed fundament hebben om te beginnen en zuiver waterpas. gr. pietje

• Tom

Hallo iedereen,

Op deze site vinden jullie informatie terug van onze bouwheer die bij ons goed werkt heeft geleverd. Hij heeft ook ons zwembad aangelegd. Mijn ouders wonen daar nu.

mail van mijn vader is thomasvanbroeckhoven@gmail.com

Ik ga eerlijk zijn hij heeft heel goed werk geleverd naar Hongaarse norm. Ik heb voor hem snel een site in mekaar gevlamd omdat hij klaagt over het feit dat hij geen werk vindt.

Het adres is https://sites.google.com/site/ferryconstructkft/contact

Hou er rekening mee dat jullie een goede pomp gaan moeten kopen. Deze installaties kosten in Hongarije evenveel geld als bij ons maar het aanbod is beperkter.

Heb je technische problemen dan is het moelijker om een goede technicus te vinden maar helemaal niet onmogelijk…

Groeten

• Milou en Michel

Hallo Chris,

Allereerst gefeliciteerd met jullie aankoop!

Hebben jullie het huis gekocht om permanent te gaan wonen of lekker als vakantiehuis?

Wij wonen in Gamás dat is tussen Kaposvár en Balatonlelle.

Ik weet dat de Obi en de Practiker in Kaposvár zit.

Dit is erg verleidelijk maar net wat de andere zeggen heel erg duur!

Zo betaalde wij bij de Obi 2x zoveel voor de leidingen en koppelingen

als bij de plaatselijk winkel in Balatonlelle.

Maar als je bijvoorbeeld in Kaposvár van de Tesco naar de Practiker rijd en je komt bij de één naar laatste rotonde.

Aan de rechterkant zit een tankstation aan de rechterkant een bedrijf met bouwmaterialen.

Informeer daar eens.

Als je daar de weg inrijd kom je ook op een industrieterrein uit.

Daar zit misschien wat bedrijven die je kunnen helpen.

Ik kan je ook eventueel helpen aan een elektricien en timmerman/metselaar.

Ik weet in de buurt van Balatonlelle meerdere zaken te zitten met ieder zijn eigen specialiteit

qua bouwmaterialen betreft. Ook zit daar een zwembadenman.

Het is voor jullie drie kwartier rijden maar als alles wat je nodig hebt in 1 keer koopt zeker rendabel.

Ook weet ik een elektricien en een timmerman/metselaar.

Goed en betrouwbaar.

Mocht je ergens iets meer van willen weten stuur me een berichtje.

Grt. Milou

• dedade

eva-pietje Schreef:

——————————————————-

> hallo dedade. heel leuk deze info van jou. Maar

> DBC vroeg volgens mij niet om losse plankjes.

> Misschien is hij niet zo handig als jij en zoekt

> hij een blokhut die dan ook geplaatst wordt. Ik

> heb er diversen geplaatst maar voor iemand zonder

> ervaring is dit nog niet zo eenvoudig. Je moet een

> goed fundament hebben om te beginnen en zuiver

> waterpas. gr. pietje

Jij spreekt over losse plankjes en gaat er van uit dat DBC geen handige kerel zou, en dat ik waarschijnlijk wel zou zijn. Raar waar jij die wijsheid vandaan haalt.

Je mag schrijven wat je wil maar zomaar uitspraken verzinnen daar wil ik toch even op reageren. Ik sprak niet over losse plankjes, ook niet dat ik zelf timmer. Even goed lezen en je ziet dat ik spreek over het laten maken van een blokhut, door een timmerwerkplaats, liefst door Hongaren want die prijzen zijn een stuk lager dan de landgenoten. Mijn ervaring is dat zaken doen met Hongaren je veel geld kan besparen, je moet wel weten hoe. Sorry Pietje, ik zie dat je ook blokhutten plaatst.

DeDaDe

• eva-pietje

Goed lezen dedade. Ik schrijf, geplaatst, dus verleden tijd. Groeten pietje