kinderbijslag

• sdi

Hallo,

Even een vraag; wij leven hier in Hongarije van onze huurinkomsten vanuit Nederland. ( dus geen loon in Hongarije)

Kun je dan toch nog kinderbijslag aanvragen in Hongarije?

Zo ja, hoe dan en met welk formulier?

Alvast mijn dank

sdi

• RenA

Kijk eens op www.SVB.nl

Daar vind je vast het antwoord of een mogelijkheid om je vraag daar te stellen.

• pettike

de kinderbijslag moet in het land betaald worden waar de kinderen wonen, in jullie geval moet je e.e.a. dus hier in Hu aanvragen.

Peter

• annekebasal@hotmail.com

Hallo.

Id Peter heefd gelijk.

Zodra je hier je kinderbijslag ontvangt kun je in Nl een aanvulling vragen tot de hoogte van de Nederlandse kinderbijdrag.

De kinderbijslag hier bedraagt 13300 voor een kind.Ik heb er 2 dus krijg het dubbele.

Het formulier kun je aanvragen bij.

Magyar allamkincstar in Budapest.

Als je effe googled op die naam kun je het adres en mail gegevens zo vinden.

Tevens als je het aanvraagt en voordat je het krijgt duurt wel een poosje,Maar het gaat in op dag van aanvraag dus je ontvangt met terugwerkende kracht de kinderbijslag.

Gr En sucses met aanvragen.

Anneke

• sdi

Dus je kunt ook kinderbijslag aanvragen in Hongarije als je GEEN inkomsten in Hongarije hebt ?

We wonen hier definitief en hebben een registratie en adreskaart.

sdi

• annekebasal@hotmail.com

Hallo.

Inderdaat zoals Peter al schreef het land waar je verblijft betaald je kinderbijslag.

Het is wat papierwerk hoor maar je hebt er recht op.

Bij mij hebben ze ook een gevecht gehad wie er ging betalen Nl wou niet betalen en Hu had zoiets van laat

Nl maar betalen bijde landen hebben brieven naar mekaar gestuurd en 5 maand na aanvraag stond de postbode voor men deur met een leuke cheque.

Nogmaals sucses ermee en gelijk gaan aanvragen.

Gr Anneke

• sdi

Mij is gemeld dat wanneer je in Nederland uitgeschreven bent en in Nederland ook geen inkomen geniet ( huurpenningen vallen niet onder inkomen) vervalt het recht op kinderbijslag in Nederland of aan te vullen vanuit Nederland.

Klopt dat dan niet ?

Gr. sdi

• oma Inge

Volgens mij klopt dat inderdaad, bel even met de uitvoerende instantie nl: de svb, ( sociale verz bank) Het nr van het kantoor in Utrecht is 030-2649020, Als je daar je situatie uitlegt, kunnen ze je precies vertellen hoe het zit!

Suc6 en laat even weten hoe het zit?

Groeten Inge

• frankvq

wij leven hier in Hongarije van onze huurinkomsten vanuit Nederland. ( dus geen loon in Hongarije)

Kun je dan toch nog kinderbijslag aanvragen in Hongarije?

Naam en adres a.u.b. ? Kan dit direkt regelen …

Is er nu écht géén schaamte meer in de wereld ?!

F

• A.R

Beste Frank,

Wat ik niet goed begrijp is de laatste zin in je bericht.

Ik leerde hier ook weer iets nieuws ivm de wettelijke regeling ivm kinderbijslag.

Zelf ga ik het ook eens navragen , via de Belgische ambassade , of deze regeling ook geldig is voor België.

Als ik het goed begrijp, moet het land waar je ingeschreven bent , ook de gelden voor de kinderbijslag betalen of las en begreep ik het verkeerd.

PS. Voor België wordt dat mogelijk weer iets speciaal, na de uitvoering van de laatste grondwetswijziging.

Mvg.

Fons