Pensioen

• Clay

Goedemiddag ,

Een vraag hoe zit het nu in 2013/14 met het Pensioen als je dat uit Nederland ontvangt ivm met belastingen in Hongarije.

Ben geen ambtenaar dan blijf je hier belasting afdracht verschuldigd.

De reden is dat ik volgend jaar daar naar toe gaat ,een huis heb ik al sinds 2006 .

Vandaar mijn vraag aan mensen die daar ervaring mee hebben.

• Digidish

Voorzover het geen overheidspensioen betreft, er sprake is geweest van een vroegere dienstbetrekking en de uitkering een periodiek karakter heeft (dus geen schadeloosstelling of afkoopsom) is de heffing toegewezen aan de woonstaat.

(E.e.a. op grond van artikel 18 en 19 van het gesloten Belastingverdrag Nederand-Hongarije 1986).

Groet,

Digidish

• dedade

Clay Schreef:

——————————————————-

> Goedemiddag ,

> Een vraag hoe zit het nu in 2013/14 met het

> Pensioen als je dat uit Nederland ontvangt ivm met

> belastingen in Hongarije.

> Ben geen ambtenaar dan blijf je hier belasting

> afdracht verschuldigd.

> De reden is dat ik volgend jaar daar naar toe gaat

> ,een huis heb ik al sinds 2006 .

> Vandaar mijn vraag aan mensen die daar ervaring

> mee hebben.

Als je op dit PB de zoekfunktie gebruikt kan je meer informatie vinden. Zover ik teruglees volgens de laatste reacties is een pensioen in Hongarije belast en hoef je geen belastingen te betalen.

DeDaDe

• A.R

Beste.

Even buiten de vraagstelling.van Clay.

Voor personen welke in België in de ambtenarij werkzaam waren en van een vergoeding genieten wordt er wel in België belastingen afgehouden.

Mvg.

Fons

• Jan

Dit antwoord klopt helemaal. Toch wil ik ook even verwijzen naar het Belastingverdrag. Zie HIER.

Nuttig voor iedere Nederlander die in Hongarije woont om het verdrag eens door te lezen.

• Clay

Goedenavond.

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb het verdrag opgeslagen.

En eens inzien hoe het beschreven is.

Bedankt