insectenbeten

• Charles.Bruin

Hé, helpt palinka ook daar voor? Ik gebruik 't preventief tegen alle kwalen, nergens last van!! Alleen nijnagels en hoofdpijn is het niet goed voor, las ik eens in een stukje hoogstaand lectuur (Lucky Luke, inderdaad! :S)

• Charles.Bruin

Heb jij nog stuivers, Inge? Ik heb wel een pot met centen, kaartgeld van onze oma. Is vijf centen er op ook goed?? En een duppie op twee beten? Nee nee, geen heitje op vijf beten, die zitten nooit zo dicht bij elkaar. Héél soms wil een piek ook wel helpen bij kleine kinderen, maar dat waren nog zilveren, en waar die kleine koters ze laten weet ik niet, maar 't janken gaat er wel van over!:D

• elizabeth

Fenistil helpt pas echt als je het direct na de beet iedere plm. 10 minuten opbrengt. maar, als je direct na de beet erbij kunt of iemand in de buurt hebt die erbij kan en zich daarvoor wil opofferen :)…. een enorme zuigzoen op de plek van de beet helpt al om een groot deel van het gif naar buiten te krijgen (maar alleen onmiddellijk na de beet/steek dus) . Kan hilarische tafrelen opleveren, maar dan is er tenminste wat te lachen, toch?

• Karel Stromph

kopergeld helpt tegen algen in aquaria

• Charles.Bruin

Nooit gedaan, wel de ouwe thee er in. Koper geld is niet zo erg koper, vissen houden niet zo van een koper smaak, net als ik bij bier ;), Ouwe thee is lekker zuur, ik had een aquarium, leek wel erwtensoep, paar dagen de rest thee er in, en klaar!!