insectenbeten

• Caya

Nu er veel wespen en steekvliegen rondsjeesen worden wij nogal eens gestoken. Zelf gebruiken wij meteen na de steek: een calciumtablet 500 mg oplossen in water en dit opdrinken, smeren met Fenistil en ik zelf neem elke morgen zo wie zo een anti-histaminetablet in. Zijn er nog andere snelwerkende tips die voorkomen dat je een enorme zwelling krijgt die er ontstekkingsachtig uitziet en waarvan het bijtgat gaat zweren?

• Beela

palinka opsmeren.

• Caya

Daar ook al op :)

• annekebasal@hotmail.com

Azijn oplossen in water.

In de koelkast zetten en enkele keren per dag met een washand op de prik leggen.

Mijn partner ziet er na een prik altijd uit als een plofaardappel;) En een keer was het zo erg dat die naar het ziekenhuis moest

Toen heefd die een tegengif prik gehad en de tip Azijn.

En het werkt echt het stinkt wel.

Gr Anneke

• Ine

Dag Hanny,

Fenistil helpt idd, maar een oud huismiddeltje : klontje suiker natmaken en op de wespensteek leggen.

Muggensteken smeer ik in met een teentje knoflook.

Groet,

Ine

• Ratyimatyi

Een ui door midden snijden en op de steek houden. Werkt super.

• Flatulex

Beter als Fenistil = DAPIS gel, in de apotheek te krijgen!

• Karel Stromph

Muggenbeten kun je het best met bananenschil bestrijken. En bananenschil kun je in reepjes snijden en in de diepvriezer bewaren. Als het schil uitgewerkt heeft en de pijn terugkeert, smeer je hem opnieuw in.

• Caya

Voor de tips die ik tot nu toch mocht ontvangen, mijn hartelijke dank. Ga ze zeker uitproberen. Handen die er uit zien als opgeblazen huishoudhandschoenen en beten in de knieholten waardoor je je been niet meer kunt buigen zijn niet prettig, die bulten kun je beter zo snel mogelijk laten slinken :)

• oma Inge

Ik heb wel eens gehoort dat een stuiver erop óók heel goed zou werken!