Ik moet toegeven, ik ben niet de grootste hondenvriend van Hongarije en omstreken en het heeft toch wel een jaar ofzo geduurd eer ik gewend was aan al het geblaf links én rechts en dan weer links én ook weer rechts…als we een wandeling maakten in het buitengebied.
Nu ben ik daar inmiddels wel aangewend en blijk ik enkel nog wat moeite te hebben met het zien van de vele honden die her en der aan de ketting liggen (niet enkel bij Hongaren…..).
Afijn, daar gaat mijn post eigenlijk niet over.
Onze buurtjes hadden 3 honden, toen een 4e hond kwam aanwaaien.
Ze hebben het beestje te eten en drinken gegeven en zijn een zoektocht begonnen naar het baasje.
Nu, maanden later, is dat niet gelukt en blijkt de hond, Jumbo, nog steeds niet geaccepteerd te worden door de andere honden. Best zielig.
De 3 andere honden leven buiten en zijn vrij, maar noodgedwongen hebben onze buren Jumbo op een afgebakend stuk terrein moeten zetten, aan een ketting, in de hoop vandaag of morgen een nieuwe baasje voor de hond te vinden.
Jumbo is ongeveer 3 jaar oud, waarschijnlijk een mengeling van een labrador en een herder, een lieve, aanhankelijke hond, die probleemloos (aangelijnd) mee wandelen gaat. Omgeving Nagykörös.