markten

• Truus

Nou in Juni was het ook niet veel. De helft minder . Viel me ook tegen .Een paar jaar terug was het veel meer.

• roger.seys@base.be

@Truus, Het is wat ik al aangaf, de markt in Fonyod is een toeristenmarkt in Juliu & Augustus is het er erg druk en staat de markt zo goed als vol, hoe verder je van deze periode afwijkt hoe rustiger het er zal zijn. hier zit wel een logica in denk ik.

Ik was met Pasen in Badascvony en er was niets open, nu ja ik was ook de enige levende ziel die daar te bekennen viel moet ik toegeven.

Het echte toeristisch seizoen in Hu speelt zich af Juli / augustus buiten deze periode is er niet erg veel te beleven als je niet voor de natuur komt.

Roger

• roger.seys@base.be

Wat de prijzen betreft ligt het aan wat je waar koopt.

Bj ons in Hegymagas ligt een klein winkeltje CBA het is geen 40m² groot maar erg prettig en ik kom er graag voor de prijs moet je er heus niet gaan. Een pakje Flora boter kost er 450 Forint dat zelfde pakje Flora kost in de Tesco net geen 350 Forint dus meer dan 100 Forint duurder.

Fruit en groenten zijn dan weer goedkoper op de markt het verschil is soms ook ca 100 Forint op een kilo alleen heeft de markt minder keuze wat op dat moment rijp is word er verkocht.

Nog 1 prijsvergelijking ik kocht een marcelleke op de markt op de markt in Badascony voor 1500 Forint, datzelfde marcelleke koste op de markt in Heviz 2000 Forint tot slot op de markt in Tapolca lag het voor 1000 Forint.

Groeten Roger

• Truus

@ Roger we komen er al 15 jaar . . Het seizoen is er tegenwoordig maar 4 weken .Jammer.

• Martin_Natasja

Hoi Roger,

We waren er eind juli dus midden in het seizoen. En ja het oogt wel vol maar twee jaar geleden was het denk ik toch zo'n 20% voller

En ja als we in mei gaan is het vrijwel leeg

Groetjes,

Martin

• frankvq

Dag Roger,

ik dacht dat jij vlaming was/bent …. :D?

Of ben je ook al “besmet” ?

Groeten,

Frank.

• roger.seys@base.be

@Frank,

Ik ben in de eerste plaats Belg Frank dan Limburger en ten slotte Vlaming, Maar ik heb 24 jaar in Nederland gewerkt bij ene die lampen maakt.

En ja dan zul je wel enige vorm van besmetting hebben opgelopen denk ik.

Maar vrees niet ik loop nog steeds niet met een oranje pruik op en haal geen kroket uit de muur. B)