Deze 2 steden worden vooral veel door de bagagisten doorelkaar gehaald. De afkorting (de papieren ring om de handvat van je koffer) is BUD=Budapest, BUC=Bucharest. Toen ik ooit met Malev uit Istanbul-Bucharest-Budapest vloog, werd mijn koffer in Bucharest eruit gehaald. Toen ik bij aankomst in Budapest mijn koffer niet kreeg, en ik tegen de afhandelaar zei dat ze een telex naar Bucharest moesten sturen, kreeg ik het arrogant antwoord, dat ik hem niet moest vertellen hoe hij zijn werk moest doen. Het heeft daarna 3 weken geduurd tot ik mijn koffer terug kreeg. Maar ik moest de directeur in Amsterdam WEL dreigen met een beslag op het vliegtuig van de volgende vlucht. (overigens was ik met hem bevriend, ik katte hem).Lering: NOOIT vliegen door beide steden op één vlucht.
Ach, gelukkig is er wel iets veranderd in sinds die 25 jaar hoewel het bagage probleem niet alleen voor Boekarest en/of Boedapest geld.
13% van de klachten betreffende vluchten over verloren, vertraagde of beschadigde bagage gingen. Het is dus iets dat vaak voorkomt en ik ken ook wel enkele mensen die hiermee al geconfronteerd zijn geweest.13 passagiers op de 1000, in Europa, hebben problemen met hun bagage.
Dat is heel bekend, Jos, alles wat verder van het bed is wordt niet herkent. Hoeveel Nederlanders weten ook maar een heel klein beetje van de Hongaarse of andere Oost Europese geschiedenis? Of van welke situatie in het buitenland dan ook? Ja, 1956 is bekend, maar waarom het ging en waarom 't niet het gewenste resultaat had weten er zo weinig! En ik moet eerlijk erkennen dat ook bijmij niet veel bekend was, totdat ik er ging werken.
Maar dat gaat tot op zekere hoogte ook op voor België. Wie weet waar de Nederlandse “heldendaden” van de Tiendaagse veldtocht over gaan? Op de soldaten vaandels (of heet dat standaards?) We leren misschien iets over de Unie van Utrecht en de Unie van Atrecht, maar waar dat ligt? Tegenwoordig Arras door 't opschuiven van de taalgrens. Wel een beetje off topic.
Geeft niet, lang niet alle Hongaren weten waarom de Schwaben hier vertrokken zijn, laat staan waarom ze hier kwamen. Weten niet dat Hitler en Horthy de Hongaarse delen van Slowakije en Roemenië bij Hongarije voegden.
Nu worden weer systematische- en menselijke fouten door elkaar gehaald. En de chronologie van 25 jaar geleden (het gebeurde overigens 37 jaar geleden) kun je alleen in de wereld van plakkers en copiërs vervalsen. De reclame slaat inderdaad op gebrek aan kennis (heb ooit in een NL quiz van de bewering van de spelleider gezien, dat de hoofdstad van Alaska Anchorage was - een enorme blunder van een dergelijk spel, waar het juist om kennis gaat). De Amerikaan ging 30 jaar geleden naar Brussel, de hoofdstad van Nederland. Maar eigenlijk heb ik ook nog nooit een Nederlander ontmoet die de hoofdstad van de staat New York/USA correct kon benoemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?