Ik heb nog even gekeken op de site van winnerdental.
Maar de prijs ontloopt elkaar niet veel met de prijs in nederland hoor.
Je kan via de nmt op internet de upt codes van de behandelingen opzoeken en daar staan de prijzen ook bij.
Ik ben blij dat er eens iemand met verstand van zaken een advies geeft op dit prikbord.
Ik heb nooit begrepen dat iemand ook maar kan overwegen om naar het buitenland te gaan voor tandheelkundige hulp.
Je denkt een paar centen uit te sparen maar als er later problemen ontstaan ben je veel duurder uit. En dan heb ik het niet eens over de communicatie problemen.
Hallo Jan en Revrok ea.
Wat jullie schrijven is inderdaad terecht.
Wij gaan hie ralleen naar de tandkliniek als het noodzakelijk is.
Wij telefoneren ook erst vlug met onze tandarts in België en daarna ziet die ook de behaneling na.
Vooral voor iemand die geen verblijf hier heeft vraag ik me af hoe dit practisch uitgevoerd wordt en wat de “ totale” kosten zijn.
Ikk geloof niet in d ezgn “ tandheel ” vakantie.
De behandelingen zijn hier , volgens onze Belgische tandarts wel uitstekend, zelfs iets beter.
Denk er wel aan , als je naar een privé praktijk gaat , met bv 1 tandartss, is het best mogelijk dat deze volgende maand ergens in een ander deel van de werld werken.
Dat is mijn menig.
Veel success.
Fons
Ik heb hele goede ervaringen met een tandarts die bij mij een implantaat geplaatst heeft.
Deze man heeft mijn hele gebit gerestaureerd, alle amalgaanvullingen verwijderd en witte ervoor in de plaats gedaan.
Dit is 6 jaar geleden en ik heb er nog nooit spijt van gehad.
Deze tandarts heeft zelfs een wortelpuntverwijdering in mijn kaak gedaan. Mijn Nederlandse tandarts wilde de kies trekken, na eerst een zenuwbehandeling ed. gedaan te hebben. De operatie door de Hongaarse tandarts kostte 10.000 huf.
Doordat ik de volgende dag naar Hu terug zou vliegen, wilde ik niet met een zere kaak vertrekken.
Ik heb mij bij een Hongaarse tandarts gemeld en deze heeft mij uitstekend geholpen.
De kosten van een implantaat bedroeg toen 750 euro, veel minder dan in NL. Ik kreeg een kaartje mee wat er gebruikt is, zodat bij problemen overal geholpen kan worden.
Inderdaad moest ik 4 maanden wachten op een kroon op de implantaat.
Er zijn dus ook hele goede tandartsen die uitstekend werk leveren.
Deze man sprak vloeiend Duits en Engels.
mvg
Beste Roza,
Ik beweer echt niet dat de Hongarse tandartsen minder goed zijn, maar toch lijkt het mij soms niet zo een voudig.
In Sopron spreken de meeste tandartsen wel Duits , maar in de hoofdstad Budapest is dat niet altijd het geval.
Zelf zijn wij steeds goed en vakkundig geholpen hie rin ÍHongarije, maar ik zou alles toch goed plannen.
Mvg.
Fons
Hallo Karel,
Wij hebben ook goede ervaringen met de behandeling door Hongaarse rtsen. Maar ik zou toch maar alles goed plannen.
He tis natuurlijk een ander verhaal als je praktisch gratis kan komen. Als je dan nog gratis kan logeren dan wordt het wel ander.
Onze vienden van het vroegere ÍMalev en ook die Russiche maatschappij vlogen ook gratis en konden dan nog wat extra meenem.
Maar voor een gewone sterveling geef ik de raad alles zo netjes mogelijk te plaannen.
Nogmaals in Budapest verstaan niet alle geneeskundige Engels of Duits. Dat is mijn praktische ervaring , maar misschien is wel mijn uitspraak de oorzaak.
Nogmaals het is de moeite om het te overwegen.
De Dental Clinic in Veresegyhaz kan ik zeker aanbevelen, met of zonder tandpijn.
Nog een prettige dag gewenst vanuit een schitterend en zeer zonnig Budaapest.
Mvg.
Fons
Zo zie je maar weer elke ervaring is persoonlijk. De een zweert erbij de ander staat anders tegenover. Indien je hier in Hongarije je gebit laat restaureren neem je de nazorg ook op je. Dat zijn nu eenmaal de consequenties en je hebt ook nog een paar gezellige dagen in en rond Boedapest of waar dan ook ><
In nederland mag alleen een kaachirurg een Apex {wortelpunt} verwijdering doen en geen tandarts.
En als eer een apex is uitgevoerd moet je nog minimaal twee keer op nacontrole om te kijken of de behandeling geslaagdis.
Ik wil niet in detail treden hoe of wat maar een apex kan heel fout gaan waardoor je het element alsnog kan verliezen.
En dan is het zelfs niet ondenkbaar dat je bij naast gelegen elementen ook al zo veel botverlies hebt dat deze ook verlorn kunnen gaan.
En een implantaat zonder kroon voor 750 euro is met de reis naar hongarije mee gerekend ook niet heel goedkoop .
Volgens mij ben je bij de kaakchirufg voor een implantaat zonder kroon tussen de 100 en 1100 euro kwijt.
En het kan heel goed zijn dat al de gegevens van het implantaat zijn meegegeven maar dan moet de tandarts wel kunnen beschikken over de schroevendraaiers die nodig zijn voor dat soort implantaat.
het grote verschil is of beter was, dat ik in Hu woonde.
Ik ben in totaal 36x behandeld, steeds naar volle tevredenheid.
Had ik het advies van mijn tandarts in Nederland gevolgd, was ik een kies kwijt.
Natuurlijk zijn er grote verschillen in behandeling, niet alleen op tand gebied.
Een huisarts in Hu mocht een hondenbeet niet hechten, daar moest ik voor naar het ziekenhuis.
In Nederland hecht een huisarts de wond.
Verschil moet er zijn toch.
mvg
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?