Beste Hans.
Ik ben implantologie assistente en kaakchirurgie assistente.
Ik zou me vooraf heel goed laten informeren.
Er zitten namelijk wel wat haken en ogen aan bij een implantaat behandeling in het buitenland.
Wat heel belangrijk is is dat de behandeling in twee fase gedaan wordt.
Dus eerst het plaatsen van het implantaat in de kaak en als deze is vastgegroeid dit kan tussen de 6 weken en 6 maanden duren.
Dan volgt er een behandeling voor het plaatsen van de kroon.
Als dit in 1 fase gebeurd kan er te veel druk koment te staan op het nog niet goed vastgegroeide implantaat.
Waar door deze verloren zou kunnen gaan.
Ook moet je heel goed weten wat voor merk implantaat er is geplaats.
Dit is heel belangrijk mocht er iets gebeuren waardoor de kroon er afgeschroeft moet worden of als de kroon af gebroken is het schroefje waar mee de kroon is vast gezet los geschroeft moet worden.
Er zijn namelijk vele merken maar ieder merk heeft zijn eigen schroef en afdruk systeem.
Waardoor het heel vervelend is als de tandarts hier niet weet welk systeem er is gebruikt mocht u een probleem krijgt met de kroon.
Ook gebeurd het regelmatig dat iemand niet goed op de hoogte is hoe je een implantaat het beste schoon kan houden waardoor er ontstekingen komen waardoor het implantaat verloren kan gaan.
Als u de behandeling hier laat doen is deze begeleiding vaak beter.
Ook is het best heel handig om eens rond te kijken wat het hier in nederland kost shoppen kan soms wel honderde euro's schelen.
Als u bv een inplantaat bij een kaakchirurg laat plaatsen ipv bij een tandarts kan dat al heel veel schelen.
En de lijntje van de kaakchirurg naar de tandarts welke de kroon plaats zijn vaak heel kort.
Dit is heel prettig ivm wel systeem er is gebruikt.
Ik heb het zo kort mogelijk proberen uit te leggen mocht je nog vragen hebben of het niet helemaal duidelijk zijn laat het even weten dan.
als ik implantaat behandeling in nederland googel dan komen er best veel aanbiedingen uit hoor.
En hier in ned weet je zeker dat wannier iemand zich implantoloog noemt hij dat ook daadwerkelijk is.
Een tandarst mag zich hier namelijk pas implantoloog noemen als hij een bepaald aantal implantaten heeft geplaatst en de opleiding via een erkende organistarie heeft gedaan.
En dan heb ik het nog niet over de strenge infectie preventie eisen die hier in nederland aan de orde zijn.
Ik heb namelijk een aantal cursussen gedaan met betrekking tot de wet infectie preventie en deze regels zijn hier heel erg streng.
Door deze cursussen weet ik ook heel goed wat er fout kan gaan als de wet infectie preventie niet goed wordt nageleefd.
Ik heb zelfs papieren dat ik een praktijk kan keuren of deze volgens de wet infectie preventie werkt.
Ik zou dat ook graag eens in het buitenland doen ben heel benieuwd of deze op het nederlandse niveau zitten.