Gemeubileerde huurwoning

• edma

Ben op zoek voor een paar nette, goedgelovige jonge Hongaren die al veel lesgeld hebben betaald bij hun poging om hun geluk te zoeken in Nederland naar een gemeubileerde huurwoning..

Deze jongelui zijn al een paar keer bij de neus genomen t.a.v. werk en woonruimte en omdat ze momenteel wel “werk” hebben maar schandalig wonen ben ik op zoek naar mensen in Eindhoven/Acht of Best die deze jongelui 3 in persoon aan eerlijke en nette woonruimte kunnen helpen of weten hoe ze aan die woonruimte kunnen komen en dat uiteraard onder één dak.

Alle informatie is welkom en iedereen die reageert is bij voorbaat bedankt voor de moeite en neem het gerust van me aan hulp is echt nodig want lang gaan ze dit niet volhouden en wie gunt deze jongelui nu geen goede toekomst in hun beloofde land.

Vriendelijke groet,

Martin

• cactus

Helaas mocht ik dit in NL ook eerder ondervinden Martin, ik zal een reactie plaatsen op m`n FB

• edma

Ja bedankt André, dat is inderdaad ook een mogelijkheid om de aandacht te vragen voor dit probleem, je weet ooit nooit hoe je de ware gevonden kunt krijgen en als velen je voorbeeld volgen, moet er toch resultaat komen, of niet dan?

m.vr.gr.

Martin

• Gepa

Ter informatie: Waarom werk uitbesteden aan Hongarije?

Vrijdag 21 juni 2013 - Door: Walter van Teeffelen - De derde bijeenkomst van het Nederlands-Hongaarse zakennetwerk Huchamber over uitbesteding vond in juni 2013 op een bijzondere plek plaats: het hoofdkantoor van de KLM in Amstelveen. Een paar keurige KLM-blauwe dames hielpen ons de lift in naar de achtste verdieping van het gebouw, waar een kopje koffie – en lekkere broodjes - gereed stonden. De opkomst was goed, kennelijk is er veel interesse in het onderwerp. Er was een mooi programma in elkaar gezet waarvan de aftrap werd gedaan door de Hongaarse ambassadeur.

André Komáromi van Huchamber / HBN, het Hungarian Business Network, heette iedereen van harte welkom en gaf het woord aan de Hongaarse Ambassadeur.

Ambassadeur Gyula Sümeghy bedankte Harm Kreulen, directeur KLM Nederland, dat hij gastheer is van deze bijeenkomst van het Nederlands-Hongaarse zakennetwerk Huchamber. ‘We vliegen vanavond business-class. Het is al de derde bijeenkomst over uitbesteden en shared services, het delen van diensten. Het is de meest veelbelovende sector van de Hongaarse economie. We tonen hiermee dat we een visie hebben. In een tijd van recessie kijken we vooruit. Dat kun je gerust een progressieve benadering noemen. Onze strategie is: 1) de economie op orde brengen en de publieke sector verduurzamen; 2) het creëren van banen en 3) buitenlandse investeerders voor ons land interesseren.’

Lees hier verder:

• Jan

Als ik op internet KIJK dat is er voldoende te huur in die omgeving.

Een makelaar benaderen lijkt mij de beste weg.

• edma

Bedankt Jan, je hebt 2x gelijk.

Ten eerste wat Gepa betreft en natuurlijk ook dat er mogelijkheden volop zijn.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die advertenties nooit zelf gevonden had en dat was de eerste reden waarom de prik geplaatst is maar ook omdat de betreffende mensen hele slechte ervaringen hebben met makelaars, er is weinig of geen vertrouwen meer, ze zijn zo gezegd een beetje bang voor een volgend avontuur.

Ga met ze aan tafel zitten en de advertenties doornemen en van hieruit proberen de zaak een beetje te begeleiden maar eigenlijk om het goed te doen, zit ik natuurlijk veel te ver weg en zou er iemand in Eindhoven of omgeving hen moeten begeleiden.

Maar toch bedankt.

m.vr.gr. Martin

• pettike

Helaas heb ik andere ervaringen, heb mijn huis in Venlo een jaar verhuurd aan een Hongaars stel, die hebben na een jaar een sociale woning gevonden en konden dus voor veel minder huur gaan wonen hetgeen ik ze niet kwalijk nam.

Daarna verhuurde ik aan een Hongaarse familie, vader, vriendin (wat later bleek) en twee kinderen, vanaf de eerste maand al problemen met het overmaken van de huur, daarna iedere maand hetzelfde en een boze echtgenote aan de deur die er achter kwam dat haar man haar bedroog met een andere vrouw.

Na 3 maanden eens gaan kijken en daar heb ik bijna een hartinfarct gekregen, het ws ronduit smerig, aan de (zeer mooie ) tuin was al maanden niets meer gedaan en overal lagen lege bierblikken, vodkaflessen enz.

Ik heb ze uiteindelijk na enige maanden het huis uit gekregen en heb een schoonmaakbedrijf moeten inhuren om alles weer netjes te krijgen, schadepost totaal rond de € 3000

Nu zend ik veel ongaren naar Nederland om te werken en ik vlieg iedere twee weken naar NL om de locaties waar de mensen wonen te inspecteren, ik moet eerlijk zeggen dat min. de helft van de medewerkers er een puinhoop van maken, dus zoals altijd heeft ook dit verhaal twee kanten.

Peter

• edma

neen Peter, het klopt niet zoals jij het schrijft en ik citeer: “dus zoals altijd heeft ook dit verhaal twee kanten”.

Ben mijn verhaal begonnen met te melden dat het nette (tu) goedgelovige Hongaren betrof, daarbij komt dat ik ze persoonlijk ken en mijn hand voor hen in het vuur durf te steken (ook al doe ik dat niet zo snel).

Ergo: je uitspraak kan dus niet op mijn verhaal slaan maar ik begrijp heel goed, dat in jou verhaal, jij bij de neus bent genomen en dat is hen uiteraard zeer kwalijk te nemen.

Echter, mijn Hongaren hebben dus niet die verkeerde 2de kant.:D

Zoek dus nog steeds woonruimte voor 3 nette jonge Hongaren (onder een dak) en uiteraard voor een redelijke prijs.

met vriendelijke groet,

Martin

• pettike

Hallo Edma,

kan jou graag een paar adressen zenden van ondernemingen die nette en goed verzorgde huisvesting aanbieden voor Hongaarse medewerkers.

Peter

• edma

Hallo Peter,

Laat komen,laat komen, je weet n.l. nooit waar het goed voor is en iedere tip kan een stap in de goede richting zijn dus, ja, graag ontvang ik je gegevens.

Met vriendelijke groet,

Martin