381452 Geregistreerde Belgen in Buitenland , 710 in Hongarije

• A.R

Hallo

Er zijn volgens het ministerie van Buitenlandse zaken op dit ogenblik 381452 Belgen geregistreerde Belgen in het buitenland waaronder 710 in Hongarije.Men schat het totaal echter op 500000.

In de geregistreerde Belgen zijn ook degene die een dubbele nationaliteit hebben.

De gegevens zijn afkomstig uit de 13de nieuwsbrief van de Belgische ambassade in Budapest.

Mvg.

Fons

• dedade

Begrijp ik dat goed? Officieel 710 geregistreerde Belgen in Hongarije maar in werkelijkheid 500.000? Zijn ook de Belgen erbij geteld die een huis bezitten in Hongarije en alleen op vakantie komen of maar een deel van het jaar in Hongarije wonen? Wat een groot verschil is dat.

DeDaDe

Wijziging bericht

Sorry, ik laat het bericht van mij staan (voor de duidelijkheid) maar ik had een cijfertje teveel gezien en daarom begreep ik het niet. Slechte ogen en grote getallen zonder puntjes is geen goede combinatie (zei mijn boekhouder ook al tegen me)

DeDaDe

• Beela

fons,

ik denk dat Dedade een hollander is,hij verstaat geen vlaams

,nee Dedade,men denkt dat het in totaal 500 000 belgen zijn,die in het buitenland wonen !

• dedade

Ja Beela ik had me daar toch even problemen met die grote getallen. :S

DeDaDe

• A.R

Hallo ,

Even verdudeleijken

Geregistreerde Belgen in Hongarije 710

Gereistreerde Belgen in buitenland 381452

Geschatte Belgen in buitenland 500000 dwz 1 op 20 want er zijn circa 10 000 000 personen met een Belgische nationaliteit.

Dat is het bericht van de Belgische Ambassade in Hongarije.

Mvg.

Fons

• A.R

Hallo Dedade,

Sorry hoor, maar ik probeer zo goed mogelijk Nederlands te schrijven hoor.

Het is een weergave van “ Belgisch bulletin nr 13 ” van de Belgische Ambassade in Budapest.

Ik vermoed dat het, gezien de “ disclaimer ”, niet toegelaten is om het ganse bericht integraal te publiceren, daarom schrijf ik een samenvatting.

Het zijn de geregistreerde Belgen die regelmatig deze bulletins met nieuwtjes ontvangen oa de practische regeling van de verkiezingen voor de Belgen volgend jaar, uitnodigingen voor feestlijkheden ea.

Je kan dan zien hoe de sprijding van de adressen zijn en ook welke beroepen er vertegenwoordigd zijn. Voor de Belgen in Hongarije zijn de “ gepensioneerden ” niet de meerderheid.

Om u een idee te geven van de landen waar de meeste geristreerde Belgen in het buitenland wonen, Frankrijk en Nederland staan duidelijk aan de kop.

Nog een prettige dag gewenst vanauit een stralend zonnig Hongarije.

Mvg.

Fons

• dedade

Nee hoor A.R., jouw verhaal was erg duidelijk maar ik had de grote getallen niet goed gelezen. Dank voor jouw uitleg.

Groet DeDaDe