Stadion

• Charles.Bruin

Rotterdam gaat nog een denken over verbetering/vervanging van die stokoude Kuip.

Budapest heeft minder problemen: Ferenc Puskas stadion en Albert Florian zijn tegelijk aan de orde. Nou is ‘t complex Ferenc Puskas iets meer dan alleen een voetbalstadionnetje, maar ’t komt er fraai uit te zien in de visie van Attila van Mertek Architecten.

Op de site van Mertek is te zien dat ze best wat kunnen, zeker veel geleerd van Erick van Egeraat: http://mertek.hu/

• Jan

Het stadion schijnt ook een nieuwe naam te krijgen.

Binnenkort wordt er een enquete gehouden waarin gekozen mag worden uit vier namen:

A. Victor de Grote stadion

B. Victor de Vrome stadion

C. Victor de Redder stadion

D. Het Keizer Victor stadion

Ik ben benieuwd welke het gaat worden.

Groet,

Jan

• gea

Doet de voetbalclub dat uit eigen middelen? Of springt regering en of Brussel (eu subsidie) bij?

• willie_

Ik ben voor Viktor Diktator Stadion.

• Karel Stromph

Toe nou jongens. Het is in elk geval een object, waarvoor in Brussel geld gevraagd kan worden. Ik ga nu daarvan uit, dat deze investering uit Brussel komt. Dus als de Hongaarse staat mag/moet kiezen, dan ligt het voor de hand dat zij hiervoor kiest. ELK land skimt de lijst van Brussel af en probeert geld te halen, Nederland ook en krijgt meestal de helft van de eigen bijdrage terug.

Dus stel, dat het gebouwd is van Brusselse-€. HOEVEEL manuren (arbeid, inkomen), dachten jullie, dat in dit object zit????? HEEEEEL erg VEEL. Er is veel buitenlands geld (om niet) in Hongaars geld omgezet. Alleen maar prijzenswaardig. Zie toch in, dat geld geld is. Als Hu geld van Brussel kan krijgen (overigens voor een vooraf vastgesteld object), dan hoeft daarvoor niet haar eigen geld te gebruiken. Dus kan zij het eigen geld aan directer nut besteden.Ook als is het maar de helft (omdat Hu dergelijke objecten niet kan betalen).

Daarnaast genereert het inkomen. Het wordt gebruikt en het gebruik wordt ook betaald. Het is een blijvend inkomensbron.

Weet je wat geld weggooien is? Voor miljoenen vuurwerk wegsteken in een paar uur op oud-nieuw. Maar vrijwel altijd is bij bijna alles een secondair inkomen gegenereerd. Ook al bevalt de bestemming jou toevallig niet.

Karel

• Jan

Ik heb niet het idee dat hier EU geld in gaat zitten. Stadions etc. komen over het algemeen niet voor EU subsidies in aanmerking.

Het Albert Florian stadion wordt zeker door de Hongaarse regering betaald.

En ik denk dat het land op dit moment andere priotiteiten zou moeten hebben dat het bouwen van dit soort prestige projecten.

Groet,

Jan

• willie_

Zo is het maar net.

• oma Inge

In mijn beleving zou de prioriteit eens uit moeten gaan, naar verbetering van de lokale wegen. Het is zo zachiesan wel een aanfluiting voor het land aan het worden, straks misschien een geweldig stadion maar afzien vóórdat je er bent…..!!!

Groetjes Inge

• gea

Karel, begrijp me niet verkeerd, als er eu subsidie voor verkrijgbaar is moeten ze daar zeker gebruik van maken, maar laat ze dan niet continu zoveel afgeven op de eu..

Daarbuiten vind ik dat een voetbalstadion door de direkt belang hebbenden betaald zou moeten worden, dus voetbalclub met sponsoren en eventueel een geringe bijdrage van de gemeente al dan niet in de vorm van een garantstelling. en niet door de eu., maar indien het kan maak er vooral gebruik van.

• Charles.Bruin

Eens met dat vuurwerk, veel te duur!

Als Feyenoord een EU potje kan vinden, gaan ze dan bouwen?