Lekkere wegen in Hongarije

• Charles.Bruin

De kwaliteit van 't onderhoud van de wegen loopt flink achteruit, Er rijdt wel een controle-wagen, en die geeft waarschijnlijk netjes door dat er gaten in de weg zitten, ze doen een plas en geven gas, en de weg blijft wat ie was. Veel te laat komt er dan iemand om de gaten dicht te smeren, en te wachten op de volgende vorstperiode zodat het tussen gedrongen water bij bevriezing weer een nieuw gat maakt. Maar ja, ze zetten een Ut hibak bord nee, uithollings bord, snelheids beperking dus ze zijn gedekt.

't Zware verkeer blijft gewoon verder de boel mollen.

• RenA

Bij ons zijn er op de 6 veel en goede reparaties verricht. Mogelijk worden alleen de doorgaande hoofdwegen onderhouden. Het budget is en blijft beperkt.

• oma Inge

Charles,

Voor zover ik geínformeerd ben zijn ze niet gedekt: als je in een gat schade aan je auto oploopt, ter plekke blijven staan, de politie bellen, die maken dan een proces-verbaal op en wordt de schade vergoed.

Wij hebben er zelf gelukkig geen ervaring mee maar hoorde van de pl bevolking dat het zó werkt.

Groetjes en hopelijk veel gatenvrije km!

Inge

• Jan

Hallo Inge,

Als ik dat had geweten.

Ik heb al twee keer mijn rechter voorband kapot gereden. En met kapot bedoel ik ook echt kapot.

Toch iedere keer weer 50.000 forint.

Groet,

Jan

• Jan

Een paar weken geleden ben ik van Eger naar Szolnok gereden. Die wegen zijn echt een ramp.

• A.R

Beste,

Heeft er al iemand van jullie praktisch een schadevergoeding ontvangen ivm een defect als gevolg van een put in de weg?

Wel in Hongarije.

Dank bij voorbaat voor mogelijke vergoede schadegevallen:

Mvg.

Fons

• Charles.Bruin

De schade door slechte wegen komt meestal niet in één keer, de wielophanging gaat geleidelijk naar de knoppen. Ik weet nog dat een Hongaarse vriend me naar het vliegveld bracht, en eerlijk is eerlijk, hij reed flink door. Ik had ‘t gevoel of alles zo’n beetje alles aan ‘t los rammelen was. En dan nam hij nog z’n goeie auto, de Lada. Met de Trabant had 't mogelijk nog slechter geweest. Ik denk dat die ouwe Rus nog wel tegen een stootje kon, de Renault die hij later had kon daar duidelijk meer last van.

• Balázs

Dat is toch niets nieuws? De wegen in Hongarije zijn altijd slecht geweest. Ook de allernieuwste gaan binnen afzienbare tijd naar de knoppen (check het verhaal van toen de nieuwe M6 in gebruik werd genomen).

• A.R

Hallo Charles,

Ik vroeg me alleen af er personen waren die reeds via een proces verbaal een schadevergoeding van een Hongaarse instantie ontvingen ivm de slechte staat van de wegen.

Tijdens mijn beroepsleven in België heb ik dat wel zien gebeuren: Er speelde dan vele factoren wel een rol hoor bv de aanduding dat de weg in slechte staat is. Dat verkeersbord kent men hier Hongarije ook.

Ik zag alleen praktisch en ik wil er absoluut geen gebruik van maken.Wat zou er praktisch gebeuren wanneer ik over een weg rijd en in een put van bv 10 cm gaat een van de wielen stuk: Politie bellen en vragen om een PV op te stellen.

Wie heeft dit hier als buitenlander al praktisch meegemaakt en wat was het resultaat.

Ben echt benieuwd of iemand er al een schadevergoeding voor kreeg. Het is misschien mogelijk.

Dank voor een mogelijk antwoord van wie dit meemaakt, wanneer en waar:

Mvg.

Fons

• Jan

Klopt, maar de laatste paar jaar is het toch wel erg achteruit gegaan.