TV Vlaanderen smartcard

• frankvq

Opnieuw een goede morgen,

ik heb nog een vraagje, dit keer i.v.m. het activeren van een (nieuwe) smartcard voor TV Vlaanderen : ik heb me zo'n TV Vlaanderen-set aangeschaft (op HUURbasis) en heb reeds beide paketten (eerst smartcard, daarna sateliet en ontvanger) ontvangen. Nu blijkt dat ik die smartcard eerst nog dien te activeren. Moet ik daarvoor die ganse set eerst hier in Belgie opstellen om dit mogelijk te maken of kan die activatie ook nog op een andere manier ?

Ik durf TV Vlaanderen daarover niet rechtstreeks te contacteren daar je die huursets niet naar het buitenland mag meenemen.:?

Dank bij voorbaat,

Frank.

• roger.seys@base.be

Beste Frank.

De sateliet ziet niet of uw TV Vlaanderen set in Belgie of in Hongarije staat.

Je kan dus gewoon activeren zoals je het thuis ook zou doen, gewoon via een sms of via de computer.

Dus geen probleem.

Roger

• frankvq

Dag Roger,

het probleem is ook dat wij in Ibafa geen gsm-dekking hebben. Internet zo-wie-zo al niet.

Groeten,

Frank.

• roger.seys@base.be

Frank,

Dat hoeft toch geen probleem te zijn,

Nadat je uw set hebt klaar gezet op een ga je naar de dichts bijzijnde plaats waar je wel gsm dekking hebt en stuur je het bericht door.

Met de nieuwe apparatuur is het vaak zelfs niet meer nodig om te activeren lees je installatie handleiding maar eens door .

Enkel als je nog een oude decoder hebt zal je problemen hebben, maar dan heb je die ook in belgenland.

Roger

• frankvq

OK Roger,

bedankt voor je informatief antwoord. Het is voor mij de eerste maal dat ik satelliet zal gebruiken en daarom probeer ik me zo goed mogelijk te “documenteren” want ik zou niet willen dat ik heel dat zooitje naar ginder meesleep om te ontdekken dat het niet werkt … .

Groeten,

Frank.

P.S. In de handleiding staat wel degelijk dat ik die kaart dien te activeren.

• oma Inge

In Ibafa is uitstekend internet hoor, GSM dekking is inderdaad wat lastiger, maar wordt ook beter!

• frankvq

Akkoord Oma Inge, maar IK heb nog geen internet.

Groeten,

Frank.

P.S. Zaterdag zijn we er weer … .

• Digidish

Frank,

Zekerheidshalve kaart thuis activeren deze week, lijkt mij het meest zekere…..

Thuis of bij kennis even in decoder plaatsen en dan kijken in Hu zonder problemen…

Zeker als je daar de schotel nog moet plaatsn en uitrichten.

Succes.

Digidish

• beirdo

Roger, moet men in België gevestigd zijn om zo'n smartcard te bestellen/ontvangen? vr. groet, Jan

• nelson2jp

Men moet wel een belgisch adres hebben