Tabakerie

• Charles.Bruin

Zo, de staats tabakswinkels hebben hun borden hangen. Woon je in een kleindorp dan moet je een eind gaan. De oude Nederlandse term even sigaretten halen voor iemand die lang, erg lang weg blijft gaat hier zeker op.

Een geruststelling: soms zijn de wegen van de Hongaarse staat ondoorgrondelijk, kijk maar naar deze twee winkel zij aan zij!!

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/q71/993044_679809432046222_775932600_n.jpg

Laat de Nederlandse staat 't maar niet horen! Even shag halen kost meteen een kwak benzine, dus accijns, of juist stoppen met roken dus géén accijns.

Ander mogelijkheid: Staats koffieshops! controleerbaar, en met accijns belastbaar. Maar dan ook een staats handelsfirma voor de groothandel???

• Flatulex

angesichts de zigaretten peuken die ze op straat en ook in mijn tuin smijten,

zullen ze HUF 1000 voor een zigaret betalen moeten.

Dan is er ook geld over om de straat te poetsen!

• Gepa

Nee Jacques, zij willen tegen gaan dat bepaalde mensen hun kar volladen bij de Lidl of elders en die meenemen met hun Camper om te verkopen in Nederland. Nederlanders zijn zuinig en daarmee verdienen zij hun Benzine/Diesel terug (td)

• Jan

Tjonge jonge jonge. Wat ben je weer slecht op de hoogte.

Goedkopen sigaretten komen uit de Oekraïne en zeker niet uit Hongarije.

Ze hebben het graag dat Nederlanders sigaretten meenemen. Goed voor de accijns opbrengst.

• Beela

t'probleem is het volgende

je kan alleen sigarretten kopen in je eigen gemeente

hoe ze dat gaan oplossen,moeten ze proefondervindelijk tegen komen

maar ik kan geen sigarretten krijgen in een buurdorp,want daar kennen ze je niet,moet je lakcim kaart voorleggen,en dan krijg je laconiek antwoordt,in je eigen dorp halen

zodus de toerist zou in de toekomst geen sigaretten meer kunnen kopên

t'zal mij een zorg zijn

ik rook niet , en pijp niet.

mijn vrouw wel.

• Jan

Dat is in ieder geval niet bij wet geregeld zo Beela,

Vooral in de dorpen zullen de tabakwinkeliers kleine ondernemers zijn. Die hebben baat bij een zo hoog mogelijke omzet.

Overigens zijn nog lang niet alle mogelijke licenties uitgegeven. Veel dorpen zitten dus nog zonder een tabakswinkel.

• A.R

Hallo Beela,

Is dit een grapje wat jij schrijft.

Misschien in jullie dorp, maar ik zit met 2 Hongaarse ingenieurs in Wijnegem en zij kunnen hartelijk alchen met jouw bewering.

Mogelijk is het juist wat je schrijft , maar zeker niet in het Hongaarse deel waar wij wonen.

Verdr veel plezier gezenst.

Fons

• roger.seys@base.be

Hier geloof ik niets van.

• A.R

Hallo,

Misschien is dat waar of wordt het waar.

Hoevvel pakjes sigaretten wil je volledig legaal kopen en dit zonder enige identificatie van je persoon?

Zet er dan ook bij waar en wanneer je dit ondervond aub.

Denk even na dat ook wel eens Hongaren dit forum inkijken.

Die vragen zich soms af of er meerdere landen met de naam Hongarije bestaan.

Als het een grapje is dan is het werkelijk een goede.

Mvg.

Fons

• beirdo

Idem. Dat zou nog gekker zijn dan de wietpas in NL.