goed nieuws

• ollekebolleke

Niet alleen om alle andere nieuws sites voor te zijn maar ook om de dolleman voor te zijn, hier het goede nieuws uit mijn regio. Goed nieuws is in deze zware tijden sowieso zeldzaam.

De luchthaven van Györ (Pér airport), grotendeels zijn bestaan te danken aan Audi Hungaria die dagelijks gebruik maakt met zowel personenvervoer van en naar Ingolstadt als met luchtvracht, heeft gisteren de overeenkomst getekend met betrokkenen (eigenaar de stad Györ, de EU en Audi Hungaria) om de luchthaven uit te breiden. De start- en landingsbaan wordt verlengd van 1450 naar 2030 meter en een nieuwe hangar zal worden gebouwd. Volgende maand wordt het werk in aanvang genomen en deze zomer nog zal men grotere toestellen kunnen afhandelen in Pér. Van de EU komt het grootste deel van het geld: 6.6 mln euro, Audi draagt 4.9 mln euro bij.

bron: http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/peri_repter_-_nyarra_elkeszul_az_uj_kifuto_-_video/2319558/

webcam Pér: http://cam.idokep.hu/kamera.php?user=perairport&id=330&kep=nagy

• Wilco

Zo is het!! Helemaal mee eens, ook komend uit die regio.

Wilco

• cactus

Audi is lekker bezig en zeker in Hongarije, tot 2016 willen ze 13 miljard euro investeren om betere en meer auto`s te verkopen in fabrieken in Hongarije , China en Mexico.

Het moederbedrijf Volkswagen wil tot 2018 50 miljard investeren maar ik weet niet of Hongarije hiervan profiteerd.

Mercedes zit recent in Kesckemet en bied enorm veel banen.

Mooi nieuws allemaal en hoop voor vele.

• Dolma

Ik ben het er ook helemaal mee eens!

Hot nieuws en van de pers?

Woensdag 21 september 2011 - Audi Hungaria Motor blijft maar investeren, het bedrijf in het Hongaarse Győr gaat voor 16.5 miljoen de productieeenheid voor gereedschappen uitbreiden.

http://www.hongarijevandaag.nl/portal2/economie-mainmenu-27/3256-audi-breidt-weer-uit-in-gyr

Grappig detail in het filmpje, eerst stapt de delegatie uit het vliegtuig en daarna komt het vliegtuig aan.

http://www.youtube.com/v/OKwg2YRCcNA?version=3&hl=nl_NL&rel=0">

• dedade

.

.

Niet voor niets zit Audi in Hongarije. Lage lonen leveren veel besparingen op. Dat zij eens beginnen met die Hongaren een salaris te betalen dat gebruikelijk is in Ned.-Belgie-Duitsland ed. Maar nee, de Hongaar moet tevreden zijn met een paar honderd euro per maand.

Een broer van iemand die ik ken en bij Audi Hongarije werkt, verdient ongeveer 350 euro per maand. Hijzelf is werkloos en verdient er zwart wat bij, hij heeft het dubbele van wat zijn broer bij Audi verdient. Hij geeft regelmatig wat geld aan zijn broer want die man zit lange dagen bij Audi en heeft geen tijd om er wat bij te klussen om rond te komen met zijn gezin. “Hilarisch” toch dat de man met het Audi salaris gesteund moet worden door iemand die werkloos is en wat zwart bijklust. Het is om te huilen.

• Jan

Zolang er ruim voldoende aanbod van goedkope arbeidskrachen is zullen de lonen niet wezenlijk stijgen.

Zo zit de vrije markt nu eenmaal in elkaar. Pas als de vraag naar arbeidskrachten fors toeneemt zullen de lonen stijgen.

Wat vreemd is dat ondanks de lage lonen de werkloosheid zo hoog is. Dat komt door falend overheidsbeleid.

• cactus

Welvaart begint altijd met kennis, de Hongaren leren nu CAD,ICT etc. en ga zo maar door.

NL besteed veel IT werk uit aan Roemenie, gevolg de Roemenen komen om in het werk en er zijn daar nu zelfs 2 universiteiten voor de ITers, in NL is nauwelijks meer een betaalbare getalenteerde ITer te vinden en dat dankzij de Roemenen.

Ik zie het wel goed komen met de Hongaren, kijk naar WIZZAIR, hoe groot was deze 10 jaar geleden?

• Jan

Opleiding, opleiding en opleiding. Dat zijn de basisvoorwaarde om de welvaart te laten stijgen.

Als de welvaart stijgt dan stijgen ook de lonen.

Er zijn genoeg mogelijkheden voor Hongarije. Als men maar in de juiste sectoren investeert.

• ollekebolleke

@dedade:

Ik weet niet waar jij de wijsheid haalt, maar men vertelt je in elk geval niet de waarheid.

Ik kan je zeggen dat een productiemedewerker eerst een opleiding krijgt bij Audi en tijdens deze opleiding is het salaris al ongeveer 800 euro, na een jaar zit men boven de 1000.

• A.R

Hallo,

Dank je voor je antwoord ivm de lonen in het vernoemde bedrijf.

Dat is nu eens eens een duidelijk antwoord van iemand die de lonen er kent.

Mvg.

Fons