puppies kopen hongarije

  • bajnok

    Wij hebben een Kuvasz uit Hongarije, echter zo goedkoop als jij hem kunt krijgen hebben wij hem niet.

    Wel hebben wij de moeder en de vader gezien, met mensen gesproken die ook een pup uit het nest hebben.

    Onze hond heeft een paspoort en een chip.

    Is geent en de dierenarts was er bij toen wij onze beer kwamen ophalen.

    In Nederland zijn we naar de dierenarts geweest en de chip en de hond laten controleren en alles bleek oke te zijn.

    Hij is nu 9 maanden en 74 cm op de schoft, en zeker nog niet uitgegroeid.

    Het is zeker aan te raden om een hond uit Hongarije te halen maar wees op je hoede er wordt ook veel doorgefokt ect ect.

    Wij hebben in ieder geval er een goede hond aan.

    Groeten,

    Bajnok

  • veltmuis

    Bajnok, Ik heb je een privé-mailtje gestuurd………

  • georgette

    Flauwekul In nl lopen er ook zat rond die slechte honden verkopen!

    Je moet zelf je ogen open doen en houden en zorgen dat je van te voren info hebt over een hond die je wilt kopen Zoals karakter en dergelijke!

    In Hongarije heb je ook hele mooie en gezonde honden!

    Goede /slechte fokkers ze zitten overal !

    Degene die een hond of pup koopt moet zo wijs zijn om niet alleen naar de prijs te kijken maar naar DE HOND daar gaat het toch om!!

    ZELFS de zogenaamde GOEDE fokkers kunne de grootste boeven blijken te zijn!!

    ZELF op je gevoel af gaan ,maar wel met JE VERSTAND een hond kiezen!!

    gr Georgette,……………….

  • melanie2010

    hallo allemaal

    allereerst bedankt voor jullie reactie

    dit is een hoop informatie.

    ik ga er wat mee doen

    laat jullie weten hoe het afloopt

    met vriendelijke groet

    melanie

  • lujza

    Melanie, niet doen alsjeblieft.

    Alleen als je iemand persoonlijk kent en weet hoe hij /zij met z'n dieren omgaat, moet je het op deze manier doen.

    Informeer eens bij de kynologenclub in NL, misschen hebben zij betrouwbare adressen.

    Loes

  • paul-karacsony

    De fokkers tussen haakjes die op een markt zijn honden verkopen. Dat zijn mensen die al niet weten wat fokken is. Dus niet kijken naar erfelijkheid en raseigenschappen en karakter. En die laten de honden niet inenten want dat kost teveel. En als ze wel een paspoort aanbieden. Dan kan het ook nog vervalst zijn. Ik ken mensen die een hond via internet gekocht hebben uit hongarije. Ze kregen een paspoort mee van een andere hond. En hebben een rekening van €3000 van de dierenarts uit nederland, omdat de hond parvo had. De echte goede fokkers gaan niet de markt op met hun honden. Je weet niet waar aan je begind voor een hoop elende op je hals te nemen. Ik kom al mijn heel mijn leven in hongarije. En loop heel wat fokkers af voor te praten over mijn ras de komondor. Maar als je perse een (hond) wil kopen. Kan je net zo goed in Klein Amerika of Budel een hond kopen. Dat is ook een hoop elende in huis nemen. Voor dat geld wat je naar de dierenarts gaat brengen. Dan kan je vbeter een rashond kopen bij een erkende fokker voor €800 Dan hou je nog geld over. Laat je goed voorlichten door mensen die er regelmatig komen en de ouderlijke dieren ken. En neem contact met de rasvereniging op voor je goed voor te laten lichten. sterkte van een dierenvriend met de hongaarse herder de KOMONDOR

    groeten Paul Karácsony

  • foad

    Broodfok

    Koop nooit zomaar een hond, en als je het doet kijk hoe pa en ma eruit zien!

    Het is eenzaam in mijn kooi

    Ik droom van de zon, van het gras

    Ooit zag ik door een raam

    hoe mooi het echte leven was.

    Ik ken geen knuffel, geen aai,

    Voor mij geen nieuw begin

    Ik zou graag uw vriendje zijn

    Een deel van het gezin

    Enkelingen besloten

    Voor hun ego en voor het geld

    Dat na het produceren

    Mijn dagen zijn geteld

    Waarom moeten we dit doorstaan

    Wij leven in het duister

    Ons afzien is voor jullie

    Niet meer dan licht gefluister

    Wij huilen zacht en vragen

    Wie er voor ons vechten zal

    Voordat ik sterf wil ik slechts één ding-

    Ooit eens spelen met de bal.

    Vertaald door Veerle Bammens

    Groetjes,

    Foadje

  • Karel Stromph

    M.a.w. in Hongarije bestaan er - categprisch - geen “erkende” rasfokkers.

    Groet, Karel

  • Idéfix

    .

  • lujza

    Graag namen en adressen en of ze ook een andere taal naast het Hongaars machtig zijn.

    Ook hier weet jij blijkbaar weer veel vanaf.