hongaarse eenvoudige liedjes + teksten

  • Wim en Mariët

    dag beste prikkers

    wie van jullie weet hoe ik kan komen aan geluid van niet al te moeilijke hongaarse liedjes, bijv. kinderliedjes en volksliedjes

    dit wel met tekst erbij om mijn hongaars - en misschien ook die van andere prikkers- te kunnen verbeteren?

    misschien wel ergens op een hoongaarse site? ik kan t in ieder geval nog niet vinden

    helemaal perfekt zou zijn incl. vertaling, maar dat lukt mij anders zelf al wel

    alvast bedankt,

    wim

  • Herald

    Kijk eens op Er was eens. Dit is een leuke site voor de kinderen. Hierop staan ook liedjes (Dalok), het blauwe vogeltje links van de boom. Als je een liedje kiest, krijg je dit te horen. Van sommige liedjes is de tekst te zien als je kiest voor het blaadje rechtsboven bij het afspelen. Bij de verhaaltjes geldt hetzelfde. Ik zag ook je vraag voor sprookjes, die zijn te vinden onder Mesék, dat is de kikker op de site.

  • Wim en Mariët

    Köszönöm szépen Herald, hier kan ik wel even mee vooruit!

    Üdv.

    Wim

  • Truus

    Hoi Wim, Hier nog zo,n kindersite. maar je zal het zelf moeten vertalen. Werkt als die van Herald. Gewoon alles proberen. www.olvasnijo.hu

    Succes. Groetjes uit Kisapáti Truus

  • Wim en Mariët

    dank je Truus!

    volgens mij is t wel dezelfde hoor…:)-D;)

  • Nadia

    Ik ben opzoek naar een Hongaarse band, je spreekt het ongeveer uit als: Fatfroetik.

    Ik ben de officiële naam kwijt. Op 23 September 2023 hebben ze in Boedapest opgetreden. Kan iemand mij helpen de naam van de band te vinden?