Hallo Prikkers,
Ik heb de berichten van WAO en BELASTING in Hongarije met belangstelling gelezen, als ik alles goed begrepen heb over de belastingen , uitkeringen uit NL en pensioengerechtigde leeftijd in Hongarije, dan is dit het volgende beeld:
Als je als vrouw 60jaar bent dan hoef je geen belasting over je inkomen te betalen (denk aan WAO, AOW, Lijfrente etc)
Als je als man 62 jaar bent, dan hoef je geen belasting over je inkomen …………………….,,……………………………………….
Wat je moet doen tegen die tijd, is je uitschrijven uit NL, zodat je geheel belastingplichtig bent in Hongarije, wat dan wel het geval is dat je de 2% p. jaar voor AOW kwijt bent (60 -65, huidige situatie ) voor vrouwen dan.
Nu heb ik de volgende vragen:
Als je in NL een pensioen in laat gaan op 62 jaar, dan ook geen belastingafdracht in NL ?
Hoe zit het met vermogen wat je in Europa hebt, dus wel op een Nederlandse bank, maar uitgeschreven in NL (kan dit trouwens?).
Hebben NLers die woonachtig zijn in Hongarije ook nog recht op een uitkering of pensioen in Hongarije (ik denk aan de vele mensen die dit wel in NL krijgen) dus ik bedoel van het hongaarse stelsel??
Graag hoor ik nog van jullie
Sissi