boren van een waterput

  • rene wolfs

    Geachte…..

    Ik ben op zoek naar het schema voor een geboorde put.

    Volgend probleem, ik heb een geboorde put, 70 meter diep, maar na 7 jaar als het stevig geregend heeft krijg ik stukjes zwarte grond(humus) in de filter. Bij het boren was er al water op 7 meter.

    Ik veronderstel dat de werken niet volgens de regels van de kunst gedaan zijn, volgens mij diende er tussen de PVC buis 250mm en de geboorde opening waar de buis ingestoken wordt opgevuld te worden met ?? (argex) en op een bepaalde hoogte afgedicht met ??,dat er geen water of vuil naar beneden kan. Bij het einde der werken heb ik de putboorder hierop attent gemaakt, maar ik wist er niets van enz, U kent dat wel. Dient de putboorder garantie te geven en hoelang op zijn werk?

    Kan U mij eens een lengte doorsnede schema mailen van hoe een geboorde put dient te zijn?

    U zou mij hier ontzettend mee helpen.

    Afwachtend op een gunstig antwoord, dank ik reeds van harte bijvoorbaat

    Vriendelijke groeten.

    Rene Wolfs

  • lijco

    iemand die rond kiskunfeligyhaza woont en een goede boorder weet hoor ik het graag.

    en wat zou het ongeveer kosten als je naar een diepte van 50 of 60 mtr gaat.

    de mensen die er al een hebben laten aanbrengen moeten toch weten wat het ong. kost.

    groet lijco

  • peters_pen@hotmail.com

    Hoi Carla,

    Heb je voor mij het adres of het telefoonnummer van degene die jouw put heeft geboord?

    Ik ben al een half jaar op zoek, maar alleen maar klungelaars….

    Alvast bedankt,

    Groetjes,

    Peter

  • peters_pen@hotmail.com

    Hoi Wilco,

    Heb je voor mij het adres of het telefoonnummer van degene die jouw put heeft geboord?

    Ik ben al een half jaar op zoek, maar alleen maar klungelaars….

    Alvast bedankt,

    Groetjes,

    Peter

  • peters_pen@hotmail.com

    Rene,

    Wat een ellende!

    Wil je contact met mij opnemen, dan kan een tweede drama voorkomen worden, hoop ik!

    Groetjes

    Peter

  • carola2

    Peter , heb je een privebericht gestuurd, word anders een lang verhaal hier.

    Onze put is geboord door een boor op een grote vrachtwagen, 52mtr. diep, met aan elkaar geklonken( door warmte) p.v.c. pijp

    erom heen heel fijn split.

    De prijs hangt af van de diameter pijp.

    Prijs gaat p.m.

    Ze zijn bij ons drie dagen bezig geweest, geen water- geen kosten., boren ze opnieuw.

    Wij waren 3200 euro kwijt in totaal.

    E

    n niet omdat wij buitenlander zijn, hebben vooraf prijsopgave laten doen door een hongaarse vriend.

    groet Carla. p.s. hebben alleen filmpjes, weet niet of dat geplaatst kan worden.