puli

  • Roger

    Heeft er iemand een Hongaarse puli ?

    We zijn juist terug uit Hongarije en een van de buren heeft er een. Deze was nog jong en kwam iedere ochtend tegen 7.30 uur aan ons raam staan omdat hij met ons wilde spelen (en wat lekkers krijgen natuurlijk). Ook ging hij ons terrein bewaken. Wat mij opviel was dat hij na twee dagen al begon te luisteren en enkele commando´s snel opvolgde.. Verder was hij erg speels en ontzettend lief. Het hele dorp kende hem al, want hij mocht vaak gewoon vrij rondlopen van de (Hongaarse) eigenaar. Iets wat niet vanzelfsprekend is voor Hongaren.

    De dag van vertrek was nogal triest. We hadden hem de hele dag niet gezien, totdat we in de auto wilden stappen. Toen kwam hij aangerend en begroette ons uitbundiger dan ooit. Toen we het dorpje uitreden rende hij nog een paar honderd meter achter onze auto aan…

    Je raadt het al, deze hond heeft ons hart gestolen.

    Is iemand bekend met het houden van deze viervoeter ? Is het onderhoud van de vacht erg moeilijk ? Zijn alle pulis zo ontzettend intelligent , speels en lief ? Zijn er betrouwbare adressen waar je een gezond (zwart) exemplaar kunt kopen ?

  • veltmuis

    Je hoeft/mag de Puli niet borstelen. Maar je moet al vroeg beginnen met de vacht in (dunne) strengen scheuren…De meeste puli's die ik ken waren niet heel vriendelijk. Maar dat zegt meer over het baasje natuurlijk..(tja… die hongaren!!) Ik denk dat het een pienter hondje is :)

    http://www.puli.nl/ hier vind je wel wat info

  • ANk

    Zeker weten Het zijn stuiter balletjes en luisten gaat ook goed

    Ik weet hier een fokker een dorp verder heeft heel mooie exemplaren met papieren en de ouders met prijzen. zo ik begreep.

    Verdere vragen graag prive. Groetjes ANk

    www.ofmyown.nl/tekoop.html

    Graag terug mailen op of-my-own@zeelandnet.nl

    want hotmail kan ik vaak niet lezen /ontvangen

  • Nic

    Ik zou een loflied op de Puli kunnen maken. Dit is werkelijk het meest fantastische hondenras, dat er bestaat. Voor mij zijn ze allemaal heilig…..Amen!

  • mary

    Hallo Robert

    Wij zijn sinds juni in het bezit van ‘n witte puli genaamd Bukshi..Het is ’n schat van ‘n beest, erg speels en druk, maar dat is het leuke aan hem, het leukste vind ie nog om de katten de boom in te jagen. Omdat hij wit is hebben we hem al ’n paar maal moeten wassen, hij vind niets leuker om in de molshopen te vroeten, of in de modder te spelen. Ook sluit ik me bij Veltmuis aan dat het zeer pientere en slimme honden zijn. Hij snapt alles, alleen doet ie er nog niet veel mee…Zou graag 'n foto op prikbord zetten maar weet niet hoe dat gaat.

    Hoop dat je net zo'n leuk beest vind als ik.

    Mvg

    Mary

  • veltmuis

    Als je zorgt dat jij de baas ! bent , doet ie wat jij wil :)

    http://www.puli.be/

  • margaret

    hoi roger

    ik ben wel bekend met de puli we hebben ze al bijna 30 jaar, ik heb nu 7 puli's maar wat wil je weten over de puli,

    op onze website staat een hoop over herkomst enz de website is

    www.puli.nl als je nog vragen hebt kun je altijd bellen of mailen

    info@puli.nl

    of neem contact op met de vhb de rasvereniging van oa de puli.

    groetjes margaret.

  • nicola

    Kareltje is een pulli en zo graag een nestje wil heb en zoek eigelijk een pulli en een goed baas die van haar teef j

    Teefje gezocht voor kareltje die een baasje heb die dat ook zou wil en Kareltje vader mag word van ze eigen afkomst want er zijn er niet zo veel.in Nederland en ja en ik z o u zo graag daar van een een pup wil want zo Karel als vader lief intelegent hou van gezellig heid en kinderen is hij lief voor En ik heb een lot gekregen uit de loterij en is geboren op de boerderij en met liefde geboren geen Fokker hou dat ik reageer krijg

    ik ben wel bekend met de puli we hebben ze al bijna 30 jaar, ik heb nu 7 puli's maar wat wil je weten over de puli,

    op onze website staat een hoop over herkomst enz de website is

    www.puli.nl als je nog vragen hebt kun je altijd bellen of mailen

    info@puli.nl

    of neem contact op met de vhb de rasvereniging van oa de puli.

    groetjes margaret.

  • nicola

    Kareltje is een pulli en zo graag een nestje wil heb en zoek eigelijk een pulli en een goed baas die van haar teef j

    Teefje gezocht voor kareltje die een baasje heb die dat ook zou wil en Kareltje vader mag word van ze eigen afkomst want er zijn er niet zo veel.in Nederland en ja en ik z o u zo graag daar van een een pup wil want zo Karel als vader lief intelegent hou van gezellig heid en kinderen is hij lief voor En ik heb een lot gekregen uit de loterij en is geboren op de boerderij en met liefde geboren geen Fokker hou dat ik reageer krijg

    ik ben wel bekend met de puli we hebben ze al bijna 30 jaar, ik heb nu 7 puli's maar wat wil je weten over de puli,

    op onze website staat een hoop over herkomst enz de website is

    www.puli.nl als je nog vragen hebt kun je altijd bellen of mailen

    info@puli.nl

    of neem contact op met de vhb de rasvereniging van oa de puli.

    groetjes margaret.