Hondenhaters Hongarije

• Michèle

Onze laatste Hongaar die we bij Gyor ontmoeten was in de auto en zogenaamd bang voor onze drie Labbies en zei dat hij onze Labbies dood ging schieten omdat we ze in een weiland los hadden lopen.Het land was net omgeploegd en er stond niets.Korenstoppels stonden er.Het landw as niet van hem.

Tja zo vriendelijk zijn de Hongaren en was erg prettig het zo “vriendelijke”Hongarije te moeten verlaten.

Was erg blij weer in Oostenrijk te zijn.de Hongaar zei de politie te gaan bellen en mijn man zei dat hij dat ook zou doen als hij zou komen schieten.

Heerlijk hier vrij in de bossen te kunnen lopen en geen plotselinge jagers tegen te komen.Heb ze in Hongarije wel gehoord niet te ver van ons vandaan en ook de gevaarlijke rabiesblokken die men er gooit voor vossen ook gezien.

• Balázs

Het is inderdaad dramatisch gesteld hier. Ik zag laatst een vrouw haar hondje schoppen, ik had echt zin om haar in haar bek te schoppen. Kan ik echt vreselijk kwaad van worden. Dierenbescherming erbij roepen heeft ook geen zin, die doen toch niets.

www.theschol.hu

• Lujza

Zag een man zijn kat bij de staart ophangen, jammer dat ik niet groter ben, anders had man er nu aan ZIJN staart naast gehangen.

Politie doet niets, had geen steekpenningen bij me.

Wat een rot land.

• brigi

De hond van onze buren liep net iets te vaak weg…dus hebbben ze hem opgehangen……nu hebben ze een nieuw klein hondje.

Wie weet hoe lang die leven mag….

Tja dat vind ik ook heel moeilijk hier in dit land. Maar er zijn ook hongaren die erg goed voor hun dieren zijn. Die ze vertroetelen en de dierenarts roepen als er ook maar iets met het beestje is!

Vergeet ook niet de dierkwellingen die in Nederland gebeuren…en wat je ook vaak op tv te horen krijgt, die zijn ook niet mals. Dus wat dat betrefd kunnen nederlanders er ook wat van.

tja………

brigi

• Bert

De mensen die bij mij in de omgeving wonen zijn meestal wel lief voor mijn hondje en inderdaad in Nederland lees je ook steeds vaker over ziekelijke vormen van dierenmishandeling.

• Jaap1

Naar mijn mening, en niet in de laatste plaats door mijzelf, wordt er te vaak tov Hongarije een vergelijk getrokken met Nederland. Vooral in onze beginperiode toen we hier net woonden stoorde ik mij behoorlijk aan een aantal zaken wat betreft bureaucratie, gezondheidszorg en corruptie en wat maar op mijn pad kwam waar ik behoorlijk aan moest wennen.

De bureaucratie en gezondheidszorg zijn eigenlijk nauwelijks verbetert, maar je leert dat waar je ook kom of gaat, de zeden en levenswijze anders is.

Natuurlijk is het dan pikken of slikken…je kiest ergens voor en dan moet je daar ook de konsekwenties van accepteren.

Je kunt b.v. wel altijd zeggen: Dat gebeurt in Nederland toch ook?

Ja natuurlijk, maar in wat voor mate?

Neem nou de zorg voor dieren. Als zich er in Nederland ook maar ergens een situatie zou voordoen die je hier maar al te vaak tegenkomt zoals totaal verwaarloosde, totaal vervilte en onder het ongedierte zittende honden, stond geheid de dierenbescherming voor de deur!

Hier neemt niemand er aanstoot aan.

Maar ja, dat is Hongarije en niet Nederland!

• Sandra

Onze honden vinden Hongarije een geweldig land; ze hebben ruim 6000 m2, waar ze kunnen rennen en spelen en ravotten.

Hoeveel hondjes hebben dat in NL? Als je geluk hebt word je als hond een paar keer per dag uitgelaten aan een riem.

Dat Hongaren anders omgaan met honden dan Nederlanders zie ik ook, maar hier zie je hoe ze met hun honden omgaan en wat zie je in NL? Zoveel honden, die in een klein flatje zitten te wachten tot hun baasjes weer thuis komen en hun wat aandacht geeft en het verplichte rondje, want stel dat ze hun behoefte niet meer op kunnen houden. Dat blijft achter de deuren, waarom worden de asiels zo vol vlak voor de vakantie? Omdat we zoveel van de beestjes houden?? Nou………..

Het is vervelend om dierenleed te zien, maar ja, hoe dat kippetje en varkentje het heeft gehad voordat het op de BBQ terecht kwam, hebben we wat minder moeite mee.

Rare lui die Hollanders.

• cor

Sandra het is een kwestie van nemen en geven. Je kunt niet alles wat je in NL niet hebt en in HU wel kunt realiseren gepaard laten gaan met je NLgewoontes en ideeen..

Natuurlijk vind ik het ook niet leuk als een burrman je hond afschiet omdat hij bang is dat zijn beesten worden aangevallen als dat al zo zou zijn. Maar dat zijn nou eenmaal de spelregels in HU en daar moet je als NL maar rekening mee houden en mee leren leven, het is nou eenmaal niet anders hoe triest het ook is voor het dier.

Cor

• Sandra

Cor,

Ik begrijp je reactie niet…………..

• diaan

Ik had een nestje kittens in de tuin,hoorde later toen ik thuis was,dat mijn buurvrouw ze gepakt had en opgegeten heeft