Onze Hongaarse aanwinst

• Hans en Mar

Dit is ons nieuwe huisje in Hongarije. Nu maar hopen dat de verbouwing volgend jaar is geworden wat we met de aannemer hebben besproken. Het zal ongetwijfeld anders zijn dan afgesproken, maar wij zijn inmiddels gewend aan deze communicatie storingen en laten ons dan ook maar verrassen.

Groeten Hans en Mar

• gerrie

Ligt het toevallig in het dorpje Kishajmas ? Het lijkt wel heel erg op een huis daar waar ik een paar weken geleden regelmatig een auto met Nederlands kenteken zag staan. Ik weet dat heel veel Hongaarse huizen op elkaar lijken, maar ik ben toch benieuwd.

• Hans en Mar

Ja inderdaad dat klopt.

• Caya

Van harte gefeliciteerd met jullie aankoop. Wat is het een leuk model huis! Alleen al op de buitenkant zou je verliefd worden. Mag ik vragen wat er voor een opening zit boven het raam aan de voorkant? Ik zie dit wel meer maar had niet eerder de gelegenheid daar iets over te vragen.

• RV

dat ik het zolderraampje

• nelleke

zo mooi optrekje hoor hartelijk gefeliciteerd ik hoop dat jullie er volop van kunnen gaan genieten na de verbouwing en dat je er heel vaak naar toe zal kunnen gaan groetjes nelleke

• Truus

Hoi Gefeliciteerd met jullie aankoop . Wat een schattig huis. Ik ben er weg van.

Succes met de verbouwing. Groetjes Truus

• Roy & Cindy

hoi hoi

ook van onze kand gefeliciteerd met de aankoop en hoop veel woonplezier

groetjes roy en cindy

cafe-szentlaszlo

• Hans en Mar

Caya,

Dat is inderdaad een raampje waarvan ik vermoed dat het er zit om de zolder van enig daglicht te voorzien en om de zolder dmv tocht droog te houden.

Maar dit is slechts een vermoeden dus alle info is welkom.

Groeten Hans en Mar

• Hans en Mar

Dank voor de leuke reacties.

Ja ook wij zijn gevallen op het uiterlijk, maar meer nog op de goede staat waarin het huis verkeerd en natuurlijk “hoe Hollands” de prijs.

Wij hebben dit huis rechtstreeks van de eigenaren gekocht dus zonder tussenkomst van een makelaar. Zijn wel drie jaar aan het zoeken en kijken geweest om het huis te vinden dat wij ook zelf graag wilden hebben.

Met kopen zonder makelaar moet ik hier wel vermelden dat je heel goed moet uitkijken voor valkuilen, de aankoop heeft bijna 8 maanden geduurd en een goede advocaat is hierbij erg noodzakelijk, evenals de beheersing van het Hongaars of zoals in ons geval een goede tolk.

Groeten en wie weet misschien tot ziens.

Hans en Mar