Wie heeft ervaring?

• Marloes

Beste mensen,wie heeft ervaring met bv dakpannen uitvoeren van HU naar Nederland,welke formaliteiten komen er bij kijken,en hoe gaat het in en het uitklaren van land naar land.En wat is de huidige prijs van een m2 dakpannen in HU. Gaat om 400 m2.Bij voorbaat dank

• Gerard

Hallo Marloes,

Hongarije is een EU-land, hetgeen betekent dat je vrij mag in- en uitvoeren.

Prijzen van dakpannen verschillen, net als in Nederland heb je vele soorten.

Groet van Gerard

• Marloes

Hoi Géllert,een gewone rode dakpan,heb jij enig idee wat deze nu ca de m2 kosten,en wat invoeren betreft,denk ik zelf dat ik daar in en uitvoerpapieren voor nodig heb,net zoals iedere vracht gerigisteerd moet zijn, en papieren bij horen te zijn ???

• Stanley

In en uitvoer bestaat niet in de Eu landen, dat zou net zijn als je naar Friesland zou moeten invoeren :).

Een gewone vrachtbrief volstaat. Mag je ook zelf maken.

• Gerard

Hoi Marloes,

Zie tekst:

Het vrij verkeer van goederen is een van de grondbeginselen van de interne markt van de Europese Unie. Dit houdt in dat allerlei nationale belemmeringen, zoals douaneheffingen, kwantitatieve beperkingen en specifieke technische vereisten zijn afgeschaft. Dit garandeert dat producten die volgens de wettelijke regels in een bepaald EU-land zijn geproduceerd, ook in alle andere landen van de EU mogen worden verkocht.

Hoewel het vrij verkeer van goederen als een van de basisdoelstellingen in de oorspronkelijke verdragen van de EU stond, is hier pas echt werk van gemaakt vanaf 1985. Eind 1992 waren de grootste concrete hindernissen tussen de EU-landen, zoals grenscontroles en douaneformaliteiten, verdwenen.

Door de toegenomen handel tussen lidstaten krijgt de consument een grotere keuze en meer waar voor zijn geld, en neemt de algemene welvaart en concurrentiekracht in de Unie toe.

De dakpannen heb je al vanaf ca. Ft. 1.500 per M2.

Groet van Gerard

• nelleke

he marloes wie gaat die pannen dekken ???????? is nogal wat om naar boven te sjouwen en ze naar nederland vervoeren dan ben je hier even duur uit en je hebt veel minder sjouw werk groetjes nelleke

• Marloes

Hoi Nelleke,voor die pannen te dekken heb ik een hengst voor in dienst genomen,en voor het vervoer ben ik 800 euro kwijt,wel zelf bij aanwezig zijn in HU met laden,hier zijn ze drie keer zo duur.Over dit aantal heb ik dan nog genoeg verdiend. Misschien wil Han nog wel komen helpen ????? Gr>Marloes

• nelleke

zo loes pannen worden inderdaad gedekt je zegt toch ook niet pannen legger maar pannendekker maar ja die hengst kun je altijd nog wel ergens anders voor gebruiken

dus laten we wel netjes blijven met jou wijsneusje

• Marloes

Bedankt Jongens,voor de goede informatie,hiermee weet ik voldoende.Dank le Gr.Marloes

• Marloes

Hoi Nelleke,ik weet niet hoe jij het invult,maar die hengst heb ik nodig voor het naar het huis te brengen met paard en wagen. haha Gr.Marloes