Laatste keer Astra Connect.

  • Hanszio

    Met dank aan een goede vriend is het ons gelukt om in Pécs een 120 centimeter schotel te bemachtigen ( de laatste) en wat nu? Het werkt en wel zonder enig haperen. We kunnen zelfs normaal Skypen en op die manier contact houden met de mensen uit ons ‘oude’ lijstje. Kortom, eindelijk -na precies een maand- weer helemaal bereikbaar en uit het isolement verlost.

    Misschien dat het met echt slecht weer wat minder zal zijn, maar dan hebben we toch de mooi brandende kandallo om naar te kijken.

  • karel

    Beste Hans

    Bedankt voor het op de hoogte houden.

    vriendelijke groet

    Karel

  • Vadrózsa

    Nog even een waarschuwinkje voordat mensen zich blind staren op dit systeem:

    Als je (net als ik) maar één keer abonnementskosten wil betalen (nu betaal ik twee keer een heel jaar, zowel in NL als in H. terwijl ik op beide abonnementen slechts zes maanden gebruik) is het mee kunnen verhuizen van je systeem een perfecte oplossing.

    Degene die dan denkt: dan schaf ik er effen een tweede schotel met iLNB bij aan, zal toch wel schrikken van de prijs: Ik moest er 400 euro !!!! voor neertellen, terwijl een compleet systeem 449 kost. Dat riekt dus byzonder kwalijk naar oplichting, zo niet misbruik van hun monopolitische macht. Het importeursnet dus stevig dichtgetimmerd en je kan zonder geldig legitimatiebewijs géén abonnement afsluiten (of hardware aanschaffen) als je niet in het land geregistreerd staat waar je zaken wil doen.

    Zo heb ik ook geprobeerd om in Oostenrijk een systeem aan te schaffen, want daar is dezelfde aankoop 100 euro goedkoper.

    Denk nu niet dat de dealer de prijs hoog houdt, want ik heb dus bij diverse adressen offerte gevraagd en ken inmiddels zelfs de prijzen die de importeur aan de dealers rekent.

    Hoe dan ook, volgende maand ga ik aan de slag met Astra; heb me inmiddels een set aangeschaft en betaald, heb een abonnement afgesloten een een emailadres gekregen, nu alleen nog de iLNB erbij zetten op mijn schotels (want die heb ik al aan de muur hangen voor de tv.) en dat verlost me dan tijdens mijn volgende hongaarse perioden van het superslome internet waar ik nu inmiddels al bijna tien jaar mee worstel………(ik zit in het buitengebied waar ADSL nog een hele verre toekomstdroom is)

    Overigens kan dat met die extra grote schotel best wel zo zijn, want ik ken meer mensen die voor de tv ook een grotere schotel nodig hebben in het zuiden en aan de oost kant van Hongarije, terwijl ik hier in het NW prima uit de voeten kan met een 60 cm dingetje. Als je de footprint bekijkt van Astra zie je de grens voor een grotere maat midden over Hongarije lopen.

    Omdat internet intenser is adviseren (en leveren ze standaard) ze voor het normale 60 cm gebied een 80 cm schotel. Het is dus logisch dat je dan buiten het 60 cm gebied voor de TV 80 cm nodig hebt, maar om te internetten ook naar een maatje groter moet.

    Wat me nu nog wel bezighoudt is welke van de drie snelheden jij mee werkt,

    dat hoor ik nog wel hoop ik,

    Kace

  • Hanszio

    Hier het antwoord, Kace…..

  • Ethiek

    Geweldig dat het gelukt is.

    Is al het zwoegen en piekeren toch niet voor niets geweest.!!!:D:D

    Jammer dat je een van de kittens kwijt geraakt bent.

  • Vadrózsa

    Thanx Hans, alles duidelijk, heb dezelfde formule gekozen.

    Kace