Prepaid abonnementen

• Bart van Zon

hoihoi,

ik ga binnenkort naar boedapest en vroeg me af of in Hongarije het net zo eenvoudig is om prepaid telefoons te kopen als in nederland? zo zijn er hier in de meeste speelgoedwinkels etc wel telefoons met een prepaid abonnement te vinden voor een euro of 30. En ik vroeg me af of die dus ook in Hongarije te koop zijn.

alvast bedankt,

bart van zon

• Stanley

Kan je wel krijgen maar wel moet je je naam opgeven en een legitimatie laten zien

• nelson2jp

Heb een paar jaar terug een gsm gekocht in H en heb hem moeten laten “omcatten” hij werkte niet met mijn belgische gsm kaart, ik weet niet of het nu nog zo is.

• Bart van Zon

hoihoi,

dat is eigenlijk precies wat ik wilde weten.

Gewoon simkaartje kopen en wat beltegoed dus,

en dan ben ik wat voordeliger uit dan dat ik met mijn Nederlandse simkaart ga bellen.

Bedankt voor de snelle antwoorden iedereen!

bart

• Jaap

Hallo Bart,

Zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Om te beginnen hebben de Nederlandse prepaid telefoons een SIM-lock en daar kan geen andere SIM kaart in, behalve dan van dezelfde provider.

De SIM-lock kan wel verwijderd worden door je provider, maar dit gaat geld kosten, tenzij je al jaren bebruik maakt van de telefoon. Op de zwarte markt in Beverwijk kunnen ze je hier ook wel mee helpen en kost het bijna niets.

Dan in Hongarije. Het hangt helemaal af van de medewerker achter de balie. In Kaposvár hadden we geen enkel probleem en konden we zo een SIM kaart aanschaffen.

In Szigetvár moesten we bij dezelfde provider onze verblijfsvergunning en adreskaartje laten zien om een SIM kaart te kunnen kopen.

Groet,

Jaap.

• Caya

Bij T-Online kon ik zo een simkaartje kopen voor 4990 forint. Daar zat dan al een beltegoed op van 2700 forint. Het betrof een Domino prepaidkaart.

Onze toestellen (Nokia) werken er zonder problemen mee. Misschien omdat er dus geen simlock op onze toestellen zit.

• Truus

Hoi Wij hebben een oude nokia telefoon simlock vrij gemaakt en kopen gewoon bijT-Online een kaart om te bellen.Groetjes Truus

• Bart van Zon

ik heb gewoon een simlock vrije telefoon dus ik ga het gewoon maar eens proberen bij T-Mobile dan of ik een simkaart kan kopen.

Bedankt voor de reacties!