overzetten kenteken

• Cees

Uiteraard met dank aan Jaap , die de juiste tekst de vorige keer heeft opgezocht.

Dit heeft dus niets te maken met het RDW maar is puur belastingtechnisch.

Bovenin staat : EEN NEDERLANDS INGEZETENE , dit ben je op het moment dat je in Nederland dus staat ingeschreven ongeacht of je er verblijft of niet

• t.jones

Hallo !

Ik zou niet zo ingewikkeld gaan doen en gewoon je nederlandse auto verkopen in Nederland en in Hongarije een nieuwe kopen. Ten eerste zijn de auto's in Hongarije veel en veel goedkoper , en ten tweede stimuleer je zo ook de lokale economie. Want als je in een land wil wonen , moet je ook meewerken aan de opbouw daarvan, anders blijf je maar in lulloland, nietwaar?

succes!

groet, t.j.

• Pieter

Hoi,

wij verhuizen ook naar Hongarije en overwegen ? auto vanuit belgi?ee te nemen naar daar en dus om te zetten naar een Hongaarse nummerplaat.

maar als ik dat allemaal lees is dat ontzettend duur - kan je veel beter je auto hier verkopen en daar een nieuwe kopen.

wie kan me een idee geven van de kost voor de omzetting van de plaat?

Gaat dat echt over 1500 ?000 €?

• chris

Wij hebben voor het omzetten van ons GRIJS kenteken ongeveer € 500,- betaald.

Er werd gezegd dat als de auto geen grijs kenteken was maar een gewone personen auto (geel kenteken) dan werd het ongeveer € 800,- duurder

• henk

ik verkoop hier in holland mijn auto en koop in hongarije een andere is de wegenbelasting daar duurder dan in holland wij gaan daar vergoed heen

• chris

Wegenbelasting is zo wie zo goedkoper dan in Holland.

Op dit moment weet ik nog niet precies hoeveel omdat ik de Aanslag nog niet binnen heb.

Men heeft mij verteld dat het ong.€ 50, per jaar is.