Help, eerste keer Hongarije

  • Nirac

    Hallo allemaal

    Ik heb zo veel vragen dus ik doe een beroep op jullie expertise.

    Van 13 mei tot en met 18 mei ga ik met mijn bejaarde moeder ( rollator) naar Hongarije.

    Mijn nichtje (en liefste kleindochter van mijn moeder) woont in Csolyospalos. Om haar te verrassen heb ik vliegtickets geboekt bij de KLM want ze mist haar verschrikkelijk.

    We komen 13 mei om 16.20 uur aan op de luchthaven Ferihegy (terminal 2A).

    Het plan is om in Szeged te overnachten (hotel is ook al geboekt), nichtje pikt ons daar de volgende dag op.

    We moeten dus van de luchthaven naar het treinstation Nyugati (voor laagvlakte)???

    Daar willen we de ic nemen en zijn als het goed is dan 2 uur later in Szeged.

    Op papier allemaal goed maar nu de uitvoering nog…

    Hoe komen we van de luchthaven naar het treinstation (Bus 200E???) en hoelang doet 'ie erover?

    En hoe zit het met de treinkaartjes? Ik moet reserveren? Maar hoe? Ik weet niet hoe laat we op het treinstation zijn.

    Is er een mogelijkheid om dat online te doen en dat thuis uit te printen? Of kan dat gewoon op het station?

    Zelf hou ik wel van een beetje avontuur en zie wel waar het schip strand maar voor mijn moeder moet het goed geregeld zijn.

    Als het allemaal te ingewikkeld wordt moet ik de boel cancelen maar ik wil ma bij haar kleindochter brengen.

    Willen jullie me alsjeblieft helpen?

    Gr. Nirac

  • willie_

    Je kan je vraag he bese op onderstaand forum stellen, wat dit prikbord wordt niet meer gebruikt.

    http://hongarijepagina.nl/

    Succes.

  • Nirac

    Dank je wel voor de tip. Ga ik zeker doen.

  • tjerk59@hotmail.com

    Hallo Nirac,

    Wanneer je aankomt neem je de bus de E 200 deze rijdt +/- 15 minuten naar Ferihegy 1, dat roepen ze om in de bus in verschillende talen.

    Dan kun je naar het perron,waar een kaartjes automaat staat, waar je de plaats van bestemming kunt opzoeken en ingeven met hoeveel personen.

    Daarna betalen en dan de goede trein nemen.

    Wij hebben dit een paar keer gedaan, maar dan de trein naar Nagykörös, succes

    Tjerk & Erica

  • Nirac

    Dank je wel Tjerk. Maar hoe zit het dan met die verplichte plaatsreservering?

    Gr. Nirac

  • michi

    Wij doen geregeld naar Cegled reizen , maar een goede tip, print thuis eerst de reisschema van Mavstart, met tijden en prijzen, alle tijden staan er netjes op , doe dit op datum en voor heen en terugreis.

    bv feryhegy naar cegled en cegled feryhegy. kijk naar de tijd die je wilt en kies de gewenste prijs hierbij op je geprint blad , want dit verschild per tijd en trein.

    Koop je een te goedkoop kaartje , moet je in de trein bijbetalen, ga in de minst luxe wagon dan ben je zeker dat het altijd goed is, 2e klas, koop je kaartje op het perron onder de brug en laat zien welke keuze je hebt gemaakt met de koop van je ticket streep dit op je aan op je geprinte blad, betaal en kijk uit naar de juiste vertrektijd, en het komt hopenlijk goed.