PGGM/Zorg en Welzijn

  • Theo Spilleman

    medio 2009 hoop ik mijn 65-ste verjaardag te vieren en ga dan echt met pensioen.

    Een aantal jaren werkte ik binnen de gezondheidszorg en viel toen automatisch onder het pensioenfonds PGGM;later“:zorg en welzijn”.

    Recent kreeg ik-heel netjes-een aanvraagformulier voor het uit te keren pensioen door deze club.

    Daarin werd vermeld,wat ik kon verwachten qua uitkering/wat ik zogenaamd had opgebouwd.

    Dat bleek ruim 600 euro/jaar minder te zijn dan een eerdere opgave:maart 2007

    Daarin werd ook nog eens gemeld,dat ik dat minimaal zou krijgen………………..

    Ik ben heel erg boos geworden:ok we zitten in een crisis,maar deze “heren” hebben gespeeld met mijn geld:ik heb deze club niet eens zelf kunnen kiezen.

    Moet ik dan de rest van mijn leven met deze verlaging akkoord gaan of wordt mijn pensioen dan weer opgetrokken(mooi niet denk ik).

    Wat kunnen we hier tegen doen?Zijn er mensen met soortgelijke ervaring?

    Misschien kunen we iets tegen deze “terreur”ondernemen?Is dit zorg en welzijn?.

    weet iemand bijv. het adres van “ de ombudsman”?

  • a3ane

    Hoi Theo ,

    Misschien heb je hier iets aan?

    http://www.ombudsman.nl/

    http://www.ombudsmanpensioenen.nl/

    http://www.pggm.nl/werkgevers/service/contact/klachten/klachten.asp

    Groetjes a3ane

  • Theo Spilleman

    Nou dat vind ik nog eens een snelle,maar ook adekwate reaktie:erg bedankt hiervoor a3ane.

  • Goudvink

    Risicoloze beleggingen bestaan niet! Als je werkelijk zou willen dat er geen enkel risico wordt gelopen met betaalde premies voor pensioenen zou dat waarschijnlijk betekenen dat de pensioenpremies gigantisch omhoog moeten.

    Jan

  • marloes01

    Deze instantie's mogen dit allemaal met andermans geld,is toch gemakkelijk uitgeven.De pensioenfondsen hebben een groot gat door de slechte beurs cijfers,hier hebben wij toch niet om gevraagd,dan voel je wel weer wie het pensioengat moet gaan opvullen.Allemaal boeven,ze doen met ons wat ze willen.Ik begrijp Theo dat je kwaad bent. Gr.Marloes

  • marloes01

    Anders stel je vragen maar eens op het prikbord pensioen startpagina.nl. Gr.Marloes

  • Theo Spilleman

    Ook met deze reaktie kan ik wel wat/bedank daarvoor Marloes.

    Begrijp niet,dat ik vaak wat pissige reakties lees op jouw berichten.

  • marloes01

    Och Theo,gewoon lopen laten,ik zit er niet zo mee. Probeer ook eens onder verloren pensioenen te zoeken,tegenwoordig moet jezelf je oude werkgevers benaderen om te informeren of ze wel pensioen hebben afgedragen voor jou,het is wel even puzzelen maar het kan ook nog iets extra's opleveren.Ze melden zich niet allemaal uit zichzelf,je moet er echt zelf achteraan,als je maar weet bij welke pensioensondsen je in betaald hebt,zorg dat je dit 3 maanden voor je 65 bent alles op een rij hebt staan en gemeld heb,doe je dit na je 65ste dan wordt het alweer moeilijker.Haal eruit wat van jou is,en laat ze niets houden,op deze manier blijven er heel wat pensioengelden ziiten,waar de mensen zelf nog geen weet meer van hebben, Heel veel succes. Gr.Marloes