Dure Bank a Völgységi Takarék Szövetkezet

  • Óbányaturist

    Dat het hebben van een bankrekening in Hongarije duur is dat wisten we al.

    En als het om een zakelijke rekening gaat stijgen de tarieven helemaal de pan uit.

    Maar hoe vinden jullie deze:

    Je zet een leuk bedragje apart want dat heb je even niet nodig. De rente is interessant. En nu komt! Je wil je geld na het verstrijken van de depositotermijn terug. Geen probleem, met de afgesproken rente, maar minus de OPNAMEKOSTEN!!!

    Stom natuurlijk, kleine lettertjes niet gelezen

    Parkeer dus geen grote bedragen voor een huis of een auto even op de bank, want bij sommige banken kost het veel - 0,3% - om het weer terug te krijgen.

    Bovengenoemde bank maakt deel uit van de Takarék Bank.

    Eric

  • Lujza

    Raiffeisenbank hanteert gelukkig niet zulke flauwe regels.

    Ik parkeer de inhoud van m'n spaarpot op een time-deposit van bijv. 4 of 12 maanden (momenteel tegen 8,5 %) en na afloop wordt de boel op m'n lopende rekening gestort met inhouding van de 20% tax op de gegeven rente.

  • Jan Oosterkamp

    Hoi,

    Deze rekening van de raiffeisenbank, is dat een rekening in Forinten of hebben zij

    ook een euro spaarrekening. Zo ja, geeft die rekening ook 8.5% rente?

    Jan.

  • Lujza

    Dit is een forintenrekening, op eurorekening wordt zoiets als 3 % gegeven, precies weet ik dat niet, want ik vind dat niet interessant.

  • veltmuis

    Ik krijg op de eurorekening 4 % bij de raiffeisenbank

  • Ben

    dan kun je je geld beter in Belgie of Luxemburg parkeren. Thans 5,2 % rente op 6 tot 12 mnd.

  • Óbányaturist

    Je kunt natuurlijk ook al je rekeningen bij de Völgységi Takarék Szövetkezet opzeggen zoals ik heb gedaan. En iedereen adviseren hetzelfde te doen.

    Er zijn ook goede banken in Hongarije!

  • veltmuis

    Die 1,2% extra rente over een klein bedragje is zóóó weinig !!! :D:D

  • Marloes

    Veltmuis,misschien heeft hij wel meloenen op de bank staan,en die worden ook steeds groter. De hoogste rente hier in Nederland is momenteel 5,25 % voor een half jaar vastzetten. Gr.Marloes

  • WenT

    hallo Marloes,

    De hoogste rente krijg je bij Icesave, idd 5,25 % maar zonder restricties :)

    Groet, WenT