prijzen

  • c de hullu

    hoe zijn momenteel de prijzen in hongarije,rond het balatonmeer.

    van bv koffie ,bier ,wijn en fris,en uit eten gaan

  • Balázs

    Ongeveer hetzelfde als vorig jaar.

    www.theschool.hu

  • Marloes

    Als de forint gezakt is ten opzichten van het vorig jaar met 50 forint minder waard is per euro,dan zijn de prijzen toch duurder geworden voor wat eten en drinken betreft? Bv Balatonfúred eet je zo rond de 5 a 6000 forint voor twee personen met drinken etc,dat is tussen de 25 en 30 euro ,dat is nog te doen. Gr>marloes

  • Jaap

    Nee de Euro is gezakt of de Forint is gestegen.

    Je krijgt nu in ieder geval veel minder Forinten voor je Euro, waardoor je vakantie toch zo'n kleine 20% duurder uitvalt.

    Jaap.

  • syl

    de prijzen bij ballaton zijn wel iets duurder dan andere delen in hongarije. Merkte wij afgelopen weken.

    eten drinken en uiteten is nog wel goedkoper als in Nederland. Vooral de campings bij Ballaton zijn duurder.

    Ik weet niet of je gaat kamperen? maar ik kreeg te horen dan de campings rond ballaton erg gestegen zijn in prijs. Wij waren in heviz en schrokken ook van prijs. De duurste camping van de hele vakantie ( rond de 23 euro voor tentje( klein) 2 personen en fietsen en niet eens elektra.

    Veel plezier….

    Gr sylvia

  • Elton

    Marloes heeft gelijk. De prijzen zijn relatief flink gestegen. Vorig jaar was de koers van de Forint ongeveer 245 tegen ongeveer 228 vandaag.

    Concreet : je krijgt nu ca 228 Ft voor je ene Euro. Vorig jaar kreeg je nog 245 Ft voor je ene Euro. Voor een colaatje is dat nog niet zo erg natuurlijk. Maar als je nu een huis wil kopen is dat toch wel erg vervelend.

    Tip: wacht tot de herfst: de koers van de Forint DAALT dan altijd, m.a.w. je krijgt dan weer meer Forints voor je euro's.

  • De Fes

    We zijn net terug uit Balatonalmadi. Biertje op terras (halve liter natuurlijk:>) 350f.

    Cola 200f. Dat is in verhouding met Nederland veel goedkoper.

    Uit eten: hoofgerecht moet je al aardig je best doen om aan 1000f te komen. Dat is

    bijna voor niks in verhouding met Nederland.

    Uitzondering was Siofok, waar Nederlandse prijzen op het terras gelden.

  • Balázs

    De vraag was of de prijzen omhoog zijn gegaan, en niet hoe ze veranderd zijn t.o.v. de Euro.

    www.theschool.hu

  • Elton

    iemand uit Nederland dient weldegelijk rekening te houden met de valutakoers hoor wijsneus. Bovendien is het niet verboden ergens over uit te wijden dacht ik.

  • Balázs

    Ik constateerde alleen maar feiten wijsneus.

    www.theschool.hu