parkeerboetes

  • Vanessa

    Ik heb nu al drie parkeerboetes achter elkaar gehad in Hongarije. Ik heb echter geen Hongaars kenteken. Sturen de Hongaren die boetes door naar de Benelux ? Of kan ik ze gewoon verder vergeten ?

    Ik weet ook wel dat ik ze eigenlijk gewoon moet betalen, maar ja, ik doneer niet graag aan een overheid… en ik breng al genoeg geld naar het beloofde land.

  • Stanley

    Ja want parkeren in Hongarije is heeeeeeelllll duur wel rond de 50 cent per uur.

    Ze weten je te vinden, je krijgt de boetes gewoon thuis straks en zo hoort het ook.

  • Lujza

    Het is slimmer om ze hier in Hongarije te gaan betalen, omdat er als ze uiteindelijk in NL op je deurmat vallen het hele bedrag een paar (veel) keer over de kop is gegaan.

    En bovendien zijn de boetes ook weer niet zo hoog, zoals ook voor het parkeergeld geldt, zoals stanley al opmerkte.

    Maar ja, soms heb je geen kleingeld en neem je het risico.

  • Tommy Jones

    Is dat zo, vallen ze inderdaad later op je deurmat ? Ik heb die ervaring beslist niet.

    Is dat dan sinds kort veranderd ? Mijn laatste boete dateert van 4 maanden terug. Nooit iets van gehoord.

    En laten we niet de moraalridders uithangen. Diefstal van de overheid? Niet ethisch ? Hoeveel miloenen heeft de Hongaarse regering al in hun zakken gestoken van Brussel? Maar dat is weer een ander verhaal.

    ps. ik roep niet op tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Een boete blijft een boete en dient dus betaald te worden.

  • laura

    Mijn ervaring is gewoon naar het politiebureau van de betreffende plaats waar je de bekeuring hebt ontvangen.

    Heel veel praten, liefst hongaars, en na lang wachten, hoor je dat je niets hoeft te betalen.

    Een tip is leer Hongaars, daar zijn ze zeer gecharmeerd van.

    Hierdoor benik al diverse bekeuringen misgelopen.

    groeten

    Laura

  • bert bácsi

    Jaren geleden kreeg ik een parkeerboete Ik weet niet meet hoeveel het was en mijn Hongaars was toen ook nog niks . Ik heb gebak gekocht en ben naar het politieburo gegaan en heb het gebak en de bon op de balie gelegd en heb mijn rijbewijs laten zien en wat gebaren dat ik er niks van snapte . Ze lachten wat en ik mocht zo zonder betalen vertrekken dus als je geen Hongaars kunt lukt het ook wel. Bert bácsi

  • Cees

    Naar welke landen denk je dat de Nederlandse of Belgische politie een parkeerboete nasturen ????

    Als je als buitenlander pech heb slepen ze je auto af en moet je ( meestal indien je zomaar op een invalide parkeerplaats staat) direct de boete en de afsleepkosten betalen voor je je auto terugkrijgt. Heel af en toe zien ze bij de grens dat er een boete openstaat, vorig jaar werdt ik in Duitsland geflits ( km of 10 te snel) en justitie is nog niet bij me aan de deur geweest.

    Ben je regelmatig in de plaats waar je bekeurd bent te vinden zou ik toch inderdaad met gebak aan het bureau gaan informeren